بیش از ۷۸۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در مرز‌های رسمی سیستان و بلوچستان مبادله شد

علیرضا دهمرده  اظهار کرد: مبادلات این مدت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه مراودات اقتصادی با بهره‌گیری از خطوط بین المللی ریلی، هوایی، دریایی و خاکی با کشور‌های همسایه دارد و این ویژگی فرصت بی‌نظیری برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم و در نتیجه ارزآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور را بدنبال خواهد داشت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات ۶۸۱ هزار و ۹۹۷ تن کالا‌های شامل برنج، انبه، موز، ذرت و کنجد و بیش‌از ۹۲ هزار و ۹۵۷ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در چهار ماه گذشته سالجاری که از مرز‌های رسمی انجام شده را ۱۰ هزار و ۲۶۱ تن اعلام کرد.
دهمرده بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار