اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان مشاغل خانگی در همدان

مهدی میرزاپور افزود: برای اولین بار در استان تسهیلات اشتغالزایی از سوی این واحد به متقاضیان مشاغل خانگی و خرد پرداخت می‌شود.

او افزود: در این راستا مبلغ ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در اختیار جهاد دانشگاهی همدان برای پرداخت به متقاضیان قرار گرفته است که توسط بانک مهر و بانک گردشگری به متقاضیان ارائه می‌شود. این تسهیلات به ۱۳۰ متقاضی با مبلغ حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

میرزاپورگفت: افراد متقاضی تسهیلات می‌توانند با کسب توانمندی‌های لازم در جهاددانشگاهی در مسیر اخذ مجوز فعالیت و کسب و کار قرار گرفته و از تسهیلات لازم بهره‌مند شوند، متقاضیان هنگام ثبتنام لازم است که دستگاه متقاضی را جهاد دانشگاهی انتخاب کنند و در نهایت دوره مورد نظر را در این واحد دانشگاهی بگذرانند.

او با بیان اینکه این ظرفیت فرصت مناسبی است تا بخش‌های مختلف اشتغال و آموزش بتوانند از فرصت‌های ایجاد شده برای توسعه فعالیت‌ها و خدمات‌دهی به جامعه جویای کار بهره ببرند، افزود: هرگونه طرح اشتغال‌زا که مورد تایید کارشناسان جهاد دانشگاهی قرار گیرد قابلیت ارائه به بانک را دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان یادآور شد: متقاضیان این تسهیلات می‌توانند از طریق سامانه تک، سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور به آدرس https://tek.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند و توافق‌نامه‌ای را در این سامانه امضا کنند و سپس نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

او در خصوص فرایند پرداخت این تسهیلات توسط جهاد دانشگاهی، افزود: متقاضیان تا پایان سال‌جاری می‌توانند به مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی کوچه جهاد دانشگاهی مراجعه کنند و یا با شماره ۳۲۵۱۲۳۴۷ برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرند. پس از تکمیل فرم ثبت نام اولیه، اهلیت آنها توسط کارشناسان مربوطه در جهاد دانشگاهی سنجیده و در صورت مثبت بودن پاسخ، ظرف حداکثر یک هفته اطلاع‌رسانی لازم برای ثبت‌نام آنها در سامانه تک (سامانه دریافت و ثبت درخواست متقاضیان برای استفاده از تسهیلات اشتغال دستگاه‌های حمایتی) به صورت تلفنی انجام می‌شود.

میرزاپورگفت: پس از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک مورد نیاز توسط متقاضی در سامانه تک، این درخواست‌ها به بانک عامل ارسال و بانک در مدت زمان قانونی، درخواست نامبردگان را بررسی و در صورت تایید، مراتب را به جهاددانشگاهی استان اعلام می‌کند.

او افزود: در صورت تشخیص جهاد دانشگاهی و در راستای هدف‌مند کردن این تسهیلات، متقاضیان تایید شده موظف به گذراندن دوره‌های عمومی مرتبط با راه‌اندازی کسب و کار و کارآفرینی و مهارت‌های تخصصی مرتبط با کسب و کار مورد تقاضا هستند.

میرزاپور تاکید کرد: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه بوده و صرفا برای افرادی است که فاقد شغل دائمی و رسمی همچون مشاغل دولتی و نهاد‌های عمومی غیر دولتی و یا بیمه‌های کارفرمایی هستند و به افرادی که قبلا از تسهیلات دولتی استفاده کرده اند، تعلق نمی‌گیرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار