نشان افتخار صادراتی بر گردن گروه صنعتی تراکتورسازی

 وحیدزاده اظهار کرد: گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تاکنون موفق به کسب پنج عنوان نمونه ملی و سه عنوان ممتاز ملی در بخش صادرکنندگان کشور شده  است و کسب نشان افتخار حوزه صادرات افتخارات این گروه صنعتی را تکمیل کرد.

وی به برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان، تجار و بازرگانان نمونه در تهران اشاره کرد و افزود: در این مراسم نشان افتخار حوزه صادرات در بخش خودروی تجاری از سوی هیات داوران به گروه صنعتی تراکتور تعلق گرفت.

وحیدزاده ادامه داد: طی امسال سازمان توسعه تجارت ایران برای ارزیابی صادرکنندگان کشور شاخص‌های صادرکننده‌ای که بالاترین میزان رشد صادرات را در بین متقاضیان داشته، شرکتی که مقاصد و اهداف صادراتی خود را توسعه داده و در نهایت صادرکننده‌ای که بهترین عملکرد را در رفع تعهدات ارزی داشته در نظر گرفته بود که گروه صنعتی تراکتورسازی بر اساس رشد ۳۰ درصدی که هم در بخش حجم صادرات و هم ارزآوری حاصل از صادرات و همچنین در توسعه بازار‌های صادراتی داشت مورد توجه هیات داوری و شایسته این انتخاب قرار گرفت.

وی گفت: این گروه صنعتی سال گذشته با صادرات بیش از سه هزار دستگاه انواع تراکتور‌های سبک و سنگین در مدل‌های ۲۴۰، ۲۸۵، ۳۹۹، ۴۷۰، ۴۷۵، ۱۵۰۰، ۸۰۰، ۴۸۵ و ۴۱۲۰ به‌صورت تک و جفت دیفرانسیل، بیش از ۴۰ میلیون دلار ارز وارد کشور کره که نسبت به سال قبل از آن (۱۴۰۱) رشد ۳۰ درصدی در تعداد و ارزش ارزی داشت صادرات تراکتورسازی در سال گذشته به بیش از ۲۵ کشور در اقصی نقاط دنیا صورت‌گرفت و بیشترین صادرات نیز به عراق با یک هزار و ۵۰۰ دستگاه و به ارزش ۱۶ میلیون دلار بود.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی گفت: محصولات تولیدی این شرکت در بازار‌های جهانی ۲ برابر قیمت داخلی عرضه می‌شود اما با این‌حال تامین نیاز داخلی اولویت این گروه صنعتی است.

نشان افتخار بالاترین نشان صادراتی کشورمان محسوب می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار