تعهد 59 میلیون دلاری صادرات تعاونی‌های همدان تا پایان سال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از تعهد 59 میلیون دلاری صادرات تعاونی‌های استان برای امسال خبر داد و گفت: تاکنون 24 میلیون دلار از این تعهد محقق شده است.
- اخبار استانها -

یوسف شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: صادرات 24 میلیون دلاری که تاکنون اتفاق افتاده از 26 تعاونی استان همدان انجام شده‌اند که بیشتر در حوزه کشاورزی و صنعتی هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعهد صادرات تعاونی‌های استان همدان بیش از 100 درصد تحقق پیدا کرد، افزود: تعهد ما در سال گذشته 49 میلیون دلار بود که موفق شدیم با یک میلیون دلار بیشتر یعنی 50 میلیون دلار صادرات از تعاونی‌ها این تعهد را محقق کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازارهای جهانی مورد نظر برای محصولات صادراتی تعاونی‌های همدان، بیان کرد: عراق، ترکیه، امارات، آذربایجان، اوکراین، افغانستان، اردن و پاکستان بازارهای جهانی هدف ما هستند که بیشترین حجم صادراتی محصولات تعاونی‌ها به عراق صادر می‌شود.

صادرات 26 میلیون دلاری کالا از گمرک همدان به 5 کشور 

شعبانی با اشاره به فعالیت هزار و 337 تعاونی فعال در استان همدان عنوان کرد: در بخش واردات نیز برخی اقلام از جمله مواد اولیه دارو و مواد شیمیایی، تجهیزات صنعتی توسط تعاونی‌های استان انجام می‌شود که مقدار آن بسیار ناچیز است.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای تعاونی‌ها به ویژه در حوزه صادرات و شرایط اقتصادی لازم است بیش از پیش از توانمندی‌های صادراتی بخش تعاون در استان استفاده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تعاون تنها مدل اقتصادی است که مالکیت پول و سرمایه، مدیریت و نظارت در آن به طور کامل در اختیار مردم است، افزود: حرکت به سمت فعالیت‌های تعاونی و مشارکت مردمی در اقتصاد همدان بسیاری از مشکلات اساسی از جمله بیکاری و تورم را می‌تواند مرتفع کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار