قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/30 |برنت 74 دلار و 74 سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 14 سنت معادل 0.9 درصد کاهش به 74 دلار و 74 سنت رسید.
- اخبار اقتصادی -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در روز جمعه در آسیا تغییر چندانی نداشته اما در آستانه دومین افزایش پیاپی هفتگی به دنبال کاهش قابل توجه نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و کاهش ذخایر جهانی، قرار دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 14 سنت معادل 0.9 درصد کاهش به 74 دلار و 74 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 4 سنت معادل 0.06 درصد کاهش 71 دلار و 91 سنت معامله می‌شود.
این شاخص‌های نفتی پس از آنکه در دهم سپتامبر به پایین‌ترین رقم طی سه سال گذشته رسیدند، رو به افزایش بوده‌اند.

پیش بینی افزایش 900 هزار بشکه ای تقاضای نفت جهاننفت ایران 7 دلار ارزان شد

بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه نرخ بهره را 0.5 درصد کاهش داد. کاهش نرخ بهره معمولاً فعالیت اقتصادی را تقویت کرده و تقاضا برای انرژی را بالا می‌برد. اما برخی آن را نشانه ضعف بازار کار آمریکا می‌دانند.
اطلاعات دولتی نشان می‌دهند ذخایر نفت خام آمریکا به عنوان بزرگترین تولید کننده دنیا تا پایین‌ترین سطح طی یک سال گذشته کاهش یافته که طبق نظر تحلیلگران می‌تواند قیمت نفت برنت را بین 70 تا 75 دلار در هر بشکه در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی نگه دارد.
افزایش تنش‌ها در خاورمیانه هم از قیمت نفت حمایت کرده است. واکی تاکی‌های مورد استفاده توسط نیروهای حزب الله لبنان در روز چهارشنبه منفجر شدند. انفجارهای مشابهی در پیجرها هم در روز قبل از آن اتفاق افتاده بود.
از طرف دیگر، ضعف تقاضا در چین مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت می‌شود. رشد تولید پالایشگاهی و تولید صنعتی در این کشور در ماه اوت تا پایین‌ترین سطح طی 5 ماه گذشته آهسته شده و خرده فروشی و قیمت خانه‌های جدید هم پایین آمده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار