وی افزود: با وجود اینکه وضعیت پذیرش مسافر و سفرهای ریلی نسبت به سال گذشته و به ویژه نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۳۹۹ بهتر شده و رونق گرفته است اما شرکتهای ریلی توان پرداخت حقوق پرسنل خودشان را هم ندارند و عوامل بسیاری مانند انرژی، حقوق و دستمزد، تامین تجهیزات و... چند برابر شده است، هزینه تمام شده شرکتهای ریلی ۲۴۰ درصد افزایش یافته اما مردم کشش این میزان افزایش قیمت را ندارند.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با بیان اینکه در ایام کرونا هیچ یک از کارگران و کارمندان در صنعت ریلی تعدیل نشدهاند، ادامه داد: بر این اساس و با توجه به محاسبه و آنالیز هزینههای مترتب بر صنعت ریلی، پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت قطار را ارائه کردیم.
به گزارش ایسنا، پیش از این و در اواخر سال گذشته نیز قیمت بلیت قطار به نحوی افزایش یافت به گونهای که هر مسافری ریلی باید تا ۵۰ درصد هزینه بلیت صندلیهای خالی بابت اجرای طرح فاصلهگذاری اجتماعی را پرداخت کند و به همین سبب مردم باید پول بیشتری را پرداخت کنند.
انتهای پیام