محمد عسگری با بیان اینکه به منظور گسترش و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای بهرهگیری عموم مردم از خدمات دستگاهها و سازمانهای دولتی از این طریق، شرکت ملی گاز ایران اقدام به ایجاد تسهیلاتی در جهت پرداخت بهای صورتحساب مصرفی گاز طبیعی به روشهای الکترونیکی نظیر پرداخت اینترنتی، تلفن همراه، تلفن بانک، خودپردازها و پایانههای فروشگاهی کرده است، اظهار کرد: مشترکین باید در یکی از بانکهای کشور حساب بانکی داشته باشند.
وی افزود: مشترکین باید دو رمز پرداخت غیر حضوری را از طریق تکمیل فرم ثبت نام در شعبهای که در آن حساب دارند دریافت کنند. در برخی از بانکها که این خدمات را روی حساب کارت ارائه می دهند، این دو رمز به همراه کارت به مشتری داده می شود یا مشتری می تواند رمز دوم خود را از دستگاههای خود پرداز دریافت کند.
سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه فقط قبوضی که در آنها عبارات شناسه قبض و شناسه پرداخت به همراه ارقام آنها درج شده باشد در پایانههای غیر حضوری بانکها قابل پرداخت است، گفت: کلیه پایانههای الکترونیکی پرداخت قبوض، در پایان عملیات، شمارهای را به عنوان شماره پیگیری به مشتری اعلام می کند که به منظور اطمینان از پرداخت قبض مورد نظر، مشتری می تواند شماره پیگیری را ثبت و در برخی از بانکها پس از 24 ساعت و در سایر بانکها بلافاصله می تواند با ورود اطلاعات شماره پیگیری از پرداخت شدن قبض خود اطمینان حاصل کند.
به گفته عسگری جهت جلوگیری از پرداخت مجدد قبض توسط سایر اعضای خانواده بهتر است مشتری تاریخ و نحوه پرداخت قبض خود را به همراه شماره پیگیری ثبت و آن را نزد خود نگهداری کند.
نحوه پرداخت از طریق تلفن بانک
سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به نحوه پرداخت از طریق تلفن بانک، گفت: مشتری می بایست با شماره تلفن تلفنبانک مورد نظر خود تماس بگیرد و پس از شنیدن پیامهای اولیه نسبت به درج شناسه قبض، شناسه پرداخت، شماره کارت ۱۶ رقمی و رمز دوم آن اقدام نماید. در نهایت، مبلغ قبض مورد نظر از حساب مشتری کسر و شماره پیگیری به مشتری اعلام می شود.
نحوه پرداخت از طریق دستگاههای خودپرداز
وی با اشاره به نحوه پرداخت از طریق دستگاههای خودپرداز گفت: مشتری با قرار دادن کارت و درج رمز اول حساب خود در دستگاهها منوی پرداخت قبوض را انتخاب می کند. در دستگاههای خودپرداز مجهز به بارکد خوان، مشتری می تواند با انتخاب گزینه پرداخت از طریق بارکدخوان، بارکد مندرج در قبض خود را به دستگاه نشان دهد. دستگاه، شناسه قبض و نوع قبض و مبلغ قبض را جهت اخذ تائید از مشتری به او نشان می دهد. در صورت تائید مشتری، پرداخت قبوض انجام شده و رسید به مشتری تحویل داده می شود.
سخنگوی شرکت ملی گاز ادامه داد: چنانچه بارکد قبوض خوانده نشود یا دستگاه خودپرداز مجهز به بارکد خوان نباشد یا مشتری تمایلی به پرداخت بوسیله بارکد خوان نداشته باشد می تواند گزینه پرداخت بصورت دستی را انتخاب کرده و شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد کند.مجدداً دستگاه، شناسه قبض، نوع قبض و مبلغ قبض را جهت اخذ تائید از مشتری به او نشان می دهد در صورت تائید مشتری، پرداخت قبوض انجام شده و رسید به مشتری تحویل داده می شود.
نحوه پرداخت از طریق اینترنت
وی با اشاره به نحوه پرداخت قبوض از طریق اینترنت، گفت: مشتری با ورود به سایت بانک مورد نظر و ورود شماره حساب و رمز اینترنتی خود وارد منوی پرداخت قبوض می شود، سپس نوع قبض مورد نظر را انتخاب نموده شناسه قبض و شناسه پرداخت آن را وارد می کند، سیستم شناسه قبض، مبلغ قبض و نوع قبض را جهت اخذ تائید به مشتری نشان می دهد، پس از تائید نهایی، سیستم شماره پیگیری را به مشتری اعلام نموده و قبض مورد نظر را پرداخت می کند.
نحوه پرداخت از طریق تلفن همراه «WAP»
سخنگوی شرکت ملی گاز در خصوص نحوه پرداخت قبوض از طریق تلفن همراه «WAP» گفت: مشتری از طریق موبایل خود به اینترنت متصل می شود سایر مراحل مشابه پرداخت قبض از طریق اینترنت است البته مشتری باید مشترک خدمات Data شرکت ارتباطات سیار باشد.
نحوه پرداخت از طریق پایانههای فروشگاهی «POS»
عسگری با اشاره به نحوه پرداخت قبوض از طریق پایانههای فروشگاهی «POS» اظهار کرد: مشتری با ورود کارت خود در دستگاه POS و انتخاب گزینه پرداخت روی دستگاه اقدام به انتخاب نوع قبض نموده سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد می کند، دستگاه مبلغ را به مشتری نمایش خواهد داد. با تائید مشتری، دستگاه، رمز را درخواست نموده و در انتها به مشتری رسید می دهد.
انتهای پیام