معدن بوکسیت تاش 2 سال است که فعالیت ندارد؛ هیچ پروانه‌ای بدون استعلام از محیط زیست صادر نمی‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه معدن بوکسیت تاش 2 سال است که فعالیت ندارد، گفت: هیچ پروانه‌ای بدون استعلام از محیط زیست صادر نمی‌شود.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، یادگار احمدی لیوانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروانه این واحد معدنی تمدید نشده است اظهار داشت: بوکسیت تاش دو سال است که فعالیت ندارد و در حال حاضر تنها اقدام این شرکت بازسازی عرصه‌های طبیعی آن منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: تمام صدور مجوزها منوط به استعلام از محیط زیست انجام می‌شود و اگر این استعلام نباشد هیچ مجوزی صادر نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در پاسخ به سؤالی مبنی بر فعالیت معادن در منطقه حفاظت شده توران نیز گفت: مواد معدنی مختلفی مانند منگنز، مس، سرب و... در محدوده پارک ملی توران وجود دارد، ولی حتی حق ورود برای اکتشاف در این منطقه نداریم.

احمدی خاطرنشان کرد: ما در این زمینه هیچ مجوزی ندادیم و مسئولیتی درباره برداشت‌ها نداریم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره طرح توسعه فروسیلیس ایران که در جوار شهر سمنان مستقر است گفت: صدور مجوز پروانه بهره‌برداری برای همه صنایع با نظر محیط زیست انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: هر طرح توسعه صنعتی و معدنی الزام محیط زیستی نیاز دارد و طرح توسعه فروسیلیس نیز از این مهم جدا نیست.

احمدی تصریح کرد: طرح توسعه فروسیلیس بدون داشتن مجوز و الزامات محیط زیستی امکان اجرا شدن ندارد.

وی اضافه کرد: صنایع و واحدهای تولیدی از نظر آلاینده بودن و یا نبودن به طور مستمر از سوی اداره کل محیط زیست رضد می‌شوند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار