معاون صنایع وزارت صنعت: 70 درصد تجهیزات عسلویه داخلی‌سازی شد

معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزیر صمت با بیان اینکه در حوزه ماشین آلات در مرداد ماه 18 درصد رشد تفاهمات کشور وجود داشته است گفت: 70 درصد تجهیزات عسلویه داخلی سازی شده است.
- اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمحمد موسوی ظهر امروز در آیین رونمایی از تولید نخستین دستگاه بیل هیدرولیکی 75 تن کشور توسط شرکت هپکو‌ اظهار داشت: کشور 45 سال در تحریمات ظالمانه و در شرایط سخت تبادلات مالی قرار دارد که در این زمان نیز جهادگران عرصه صنعت اقدامات بی نظیری انجام دادند، ایران در گذشته از ساده‌ترین امکانات محروم بود در حالی که اکنون توفیقات خوبی کسب کرده و خودکفایی ماشین آلات کشاورزی به 95 درصد رسیده و 120 میلیارد معادل 70 درصد تجهیزات عسلویه داخلی سازی شده است. 

وی افزود: در دولت سیزدهم یک ریل‌گذاری و تفاهمات خوبی درحوزه صادرات انجام شده است، در حوزه تفاهمات با کشورهای همسایه نیز 350 میلیاد دلار ظرفیت کشورهای اوراسیاست، تنها در حوزه ماشین‌آلات در مرداد ماه 18 درصد رشد وجود داشته است، رشد اقتصادی 7 درصد در بهار، نوید بخش آینده بسیار خوب در حوزه صادرات است به شرطی که اقتصاد کشور در حوزه خریدهای دولتی و معادن راهسازی در اولویت قرار گیرد. 

معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزیر صمت خاطرنشان کرد: برای رسیدن به قله‌های رشد و ترقی راهی جز همدلی و تقسیم کار ملی وجود ندارد و این مهم باید مد نظر مدیران قرار گیرد. 

چالش اصلی شرکت هپکو واردات است

حسین قربانی، مدیرعامل هولدینگ شرکت هپکو اراک در این آیین اظهار داشت: متاسفانه امروز علی‌رغم اینکه شرکت هپکو از شرایط بحرانی خارج شده اما با بدنامی که در دولت قبل به جهت اخذ قرار داد و مدیریت دچار شد نیز مواجه است، در حالی که امروز این پیام وجود دارد که شرکت هپکو احیا شده و بعد از 15 سال به سوددهی رسیده و در بسیاری از شاخص‌ها رشد داشته و امروز از تمام مسائل و مشکلات بحرانی خارج شده و بدهی تامین اجتماعی، دارایی و بانک در شرکت هپکو وجود ندارد. 

وی افزود: چالش اصلی شرکت هپکو واردات است، باید اجازه داده شود که  ظرفیت داخل برای ماشین آلات پُر شود بعد واردات ماشین آلات انجام شود، امروز تجارت کشور از هم گرا به سمت واگرا رفته است، بخش معدن 12 میلیارد دلار واردات داشته است در حالی 360 میلیون دلار واردات قطعات مواد اولیه ماشین آلات معدنی بوده است. 

مدیرعامل شرکت هپکو اراک تصریح کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی  بدهی 1100 میلیارد تومان بدهی شرکت هپکو را تسویه نمی‌کرد  قطعا امروز هپکو سرپا نبود، سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سرمایه بین نسلی این خسران را دیده و پای شرکت هپکو ایستاده است، سال گذشته هپکو 55 میلیون درهم ثبت سفارش داشته و امسال 450 میلیون درهم ثبت سفارش انجام شده است. در حال حاضر 16 هزار میلیارد تومان قرار داد در شرکت هپکو وجود دارد که اقدامات فنی آن انجام شده است و در انتظار مصوبات پایانی است. 

تا پایان سال 7 دستگاه بیل میکانیکی تولید و تحویل می‌شود

علیرضا کاظمی، مدیر عامل کارخانه هپکو در این آیین اظهار داشت: شرکت هپکو بعد از سال‌ها رکود با همت مسئولان استانی و کشور و کارکنان شرکت هپکو خوشبختانه به چرخه کار و تلاش بازگشته است و امروز بعد از تحویل مجموعه‌ای از ماشین آلات راهسازی و معدنی به سراسر ایران نیز شاهد رونمایی از نخستین و بزرگ‌ترین بیل مکانیکی 75 تنی در کشور هستیم. 

وی افزود: طبق برنامه زمانبدی در یک سال آینده مجموعه‌های هیدرولیکی و جک‌های بالابر و مجموعه محصولات قابل تولیدی در داخل و شرکت تولید می‌شود و تا پایان سال 7 دستگاه بیل میکانیکی تولید و تحویل می‌شود. شرکت هپکو امروز از کوچکترین غلتک پروژه‌های راهسازی و بزرگ‌ترین ماشین آلات راهسازی و معدنی را تولید می‌کند که این افتخاری برای کشور است، همچنین مجموعه‌ای از تجهیزات پروژه‌های بزرگ صنعتی را تولید می‌کند و این مهم بیانگر این است که شرکت هپکو با ظرفیت بزرگ به چرخه تولید بازگشته است. 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار