مراکز فروش پوشاک استوک در سنندج تعطیل می‌شوند

جلوگیری از فعالیت پوشاک استوک در سنندج مصوبه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان بود که مسئولان موظف به اجرای این مصوبه شدند.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی خداویسی صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان که در استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه استقرار دستگاه ایکس‌ری در مرز باشماق از جمله ضروریات استان است، اظهار داشت: راهداری و گمرک تا 31 اردیبهشت‌ماه زمینه تسطیح و اسقرار این دستگاه را فراهم‌ کند.

وی مقابله با قاچاق پوشاک در سطح استان را ضروری دانست و گفت: ستاد مرکزی ارز و قاچاق کالا بیش از 100 برند را در کشور جهت جمع‌آوری، اعلام کرده که از این تعداد، سه برند Zara، adidas و H؛M در شهر سنندج انتخاب و باید اداره‌کل صمت استان از فعالیت آنان جلوگیری کنند. 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با ذکر اینکه فروش پوشاک استوک ممنوع است، تصریح کرد: مجوزی برای فروش پوشاک استوک‌ و نصب تابلو به فروشندگان در استان به ویژه سنندج نداده‌ایم و این قاچاق محسوب می‌شود.

وی افزود: استوک‌فروشی‌های سطح شهر باید بعد از 15 اسفندماه امسال جمع‌آوری شوند.

ورود صمت به جلوگیری از فعالیت فروش پوشاک استوک در سنندج

فرزاد سردارزاده، معاون نظارت اداره‌کل صمت استان کردستان در این زمینه گفت: 125 برند در کشور مجوز فعالیت ندارند که در استان 6 برند از تابلو برند استفاده کرده و برابر قانون ورود، تذکرات لازم داده شده و فرصت تعطیلی به آنان داده‌ایم.

وی بیان کرد: درآمد 20 هزار خانوار متصل به این استوک‌فروشی هستند و جمع‌آوری آنان نیازمند مجوز امنیتی است. اگر فرایند اولیه انجام شود، همین فردا با هماهنگی اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی 15روزه پلمب خواهند شد.

معاون صمت استان کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بر اساس اعلام وزارتخانه و شناسایی 56 قلم کالا؛ با نیروهای انتظامی در شهرک صنعتی ورود کرده و بسیاری از کالاها را تحت عنوان کالای قاچاق کشف و ضبط کرده‌ایم.

به گفته سردارزاده، در شهرک صنعتی 16 واحد تولیدی، یکهزار و یک قلم کالای شناسه‌دار دارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این زمینه اعلام کرد: جمع‌آوری این مراکر فروش پوشاک استوک قاچاق به عنوان مصوبه این شورا بعد از 15 اسفندماه اجرایی شود.

موافقت گمرک با نصب دستگاه ایکس‌ری در مرز باشماق و بانه

ناظر گمرکات کردستان نیز در این جلسه از موافقت گمرک با درخواست استقرار ایکس‌ری در مرزهای استان خبر داد و خبر دهد و اظهار داشت: علاوه بر برشماق، در سیران‌بند نیز پیگیری شده که زمین مورد نیاز راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری را در اختیارمان قرار دهند که هنوز علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، این نیازمندی محقق نشده است.

فرامرز امیدی افزود: دستگاه ایکس‌ری مسافری به عنوان یدک در مرز باشماق مستقر بوده اما زمین جهت استقرار آن وجود ندارد و پیگیری‌های لازم جهت خریداری دستگاه جدید نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل گمرک سنندج با اشاره به اینکه 40 دستگاه ایکس‌ری توسط معاونت ریاست جمهوری از تولیدکننده داخلی - شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری و در مرزهای سراسر کشور مستقر می‌شود، عنوان کرد: هر دستگاه چندصد میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

فراهم‌کردن زمینه استقرار دستگاه ایکس‌ری در مرز باشماق 6 میلیارد تومان نیاز دارد

فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادا‌ای استان کردستان نیز درباره نصب دستگاه ایکس‌ری در مرز باشماق عنوان کرد: طرح توسعه مرزی، می‌بایست کل اراضی موردنیاز مرزبانی از ضلع شرقی به مکان دیگری جهت اسکان جابه‌جا و زمین در اختیار مرزبانی برای راه‌اندازی ایکس‌ری قرار می‌گیرد که 6 میلیارد تومان هزینه نیز در بر دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار