عرضه ماشین آلات سنگین چاپ در ایفپکس3

رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران ( ایفپکس) از ارائه ماشین الان سنگین صنعت چاپ در سومین دوره این رویداد خبرداد.
- اخبار فرهنگی -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سومین نمایشگاه آینده چاپ ایران با حضور بابک عابدین رییس نمایشگاه در اتاق بازرگانی تهران امروز سه شنبه 10 بهمن‌ماه برگزار شد.

عابدین در این نشست با اشاره به دو دوره برگزار شده نمایشگاه گفت: دوره اول و دوم به فاصله زمانی نزدیکی برگزار شد، چون می‌خواستیم، نزدیک به زمان برگزاری نمایشگاه‌های دیگر نباشد.

وی ادامه داد: درصد هستیم هر ساله از اردیبهشت تا تیرماه نمایشگاه را برگزار کنیم. در دور دوم افزایش تعداد غرفه‌ها را داشتیم و تعداد شرکت‌های خارجی به 5 شرکت افزایش بافت، درصد رشد نسبت به دور اول از نظر تعداد غرفه‌ها 43 درصد بود، از نظر متراژ 75 درصد و کارگاه‌های آموزشی 100 درصد افزایش یافته بود. زمینه‌های فعالیت حاضران نیز این‌گونه بود که 30 غرفه متعلق به چاپخانه، انتشارات 3غرفه، ماشین آلات 7 غرفه، ملزومات و زنجیره تأمین دانش بنیان 6 غرفه، تشکل‌های حامی 14 غرفه، رسانه ها 10 غرفه و در مجموع 93 غرفه بود.

رونمایی از جدیدترین آثار انتشارات روایت فتح در ویژه برنامه فرزندان خمینی

عابدین گفت: ما توانستیم نمایشگاه را در تقویم نمایشگاهی معاونت علمی و فرهنگی رییس جمهور و حمایت‌های دانش بنیان به ثبت برسانیم و زین پس این نمایشگاه برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود. 97 درصد بازدید‌کنندگان ما تخصصی بودند، ما می‌خواستیم نمایشگاه بستری باشد برای به هم رساندن تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان صنعت چاپ کشور.

وی به آمار بازدیدکنندگان در دوره گذشته نمایشگاه اشاره کرد و افزود: طی 4 روز نمایشگاه دوم، 7 هزار و 124 نفر از نمایشگاه بازدید کردند. بیشترین بازدید کننده متعلق به روز سوم نمایشگاه یعنی روز پنجشنبه بود. نمایشگاه ما در سطح ملی برگزار می‌شود، بازدیدکنندگان از شهر های مختلف مراجعه کردند، از 26 استان کشور مراجعه کننده داشتیم. از 14 کشور خارجی نیز به بازدید نمایشگاه آمدند.

رییس نمایشگاه ایفپکس تصریح کرد: ما به دنبال جذب بازدیدکنندگان منطقه ای و بعد از آن از سراسر جهان هستیم، تا از دستاوردهای داخلی بازدید شود و دستاوردهای خارجی را نیز بشناسیم.

عابدین با بیان این مطلب که نمایشگاه سوم دوم تا پنجم مرداد برگزار می‌شود، به رویکردها برای برگزاری نمایشگاه سوم گفت: نمایشگاه دوم که تمام شد برنامه ریزی برای نمایشگاه سوم آغاز شد، بازاریابی های بین المللی را شروع کردیم، اولین مکان نمایشگاه ترکیه بود که حضور پیدا کردیم و ارتباط خوبی برقرار کردیم.

وی افزود: مکان بعدی نمایشگاه لیبل چین بود که با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان هیات تجاری اعزام شد، با تولیدکنندگان چینی ارتباط گرفتیم، پیشرفت چینی‌ها در این نمایشگاه بی‌نظیر بود.

عابدین با اشاره برگزاری نمایشگاه سوم گفت: امسال بدنبال تعامل و همکاری برای عرضه ماشین‌آلات هستیم تا بتوانیم امکانی را برای کسانی که می خواهند به نوسازی بپردازند، ایجاد کنیم. قرار است فضای وسیعی در وردی سالن E0 نمایشگاه اطلس مال برای جای‌گذاری ماشین آلات فراهم شود. طبیعتاً در دو سالن نمایشگاه را برگزار خواهیم کرد، یک سالن ماشین آلات و سالن مابقی بخش‌ها.

وی با بیان این مطلب که امسال هم به بحث آموزش نگاه ویژه‌ای داریم، گفت: ما در روند نوآوری انگیزه داریم تا دوره های مفیدی را برگزار کنیم. تکنولوژی‌های مثل هوش مصنوعی. و تغییراتی که در صنعت چاپ ایجاد می کند، می تواند موضوع جذابی باشد.

عابدین در پاسخ به پرسشی درباره آمار صادرات محصولات چاپی در سال گذشته گفت: الان آمار دقیق را ندارم، اما آمار یادرات ما حدودا 500 میلیون دلار است، البته مشکل اصلی در این راه، تبادلات مالی است. سال قبل شرکتی 20 میلیون دلار صادرات داشت، سال بعد دیدیم در آمارهای صادراتی خبری از فعالیت آن شرکت نیست، وقتی از او پرسیدیم که چرا؟ گفت؟ موانع پیش پای برگشت ارز حاصل از صادرات و تعرفه های گمرکی موجب شده نه تنها سود نکنند، بلکه ضرر هم متحمل شوند.

وی از طراحی مجدد و کاربردی سایت نمایشگاه ایفپکس خبر داد و گفت: میرزا زین‌العابدین تبریزی در سال 1233 اولین اسباب چاپ حروفی را به تبریز می‌آورد و مطبعه چاپ سنگینی علمیه را راه‌اندازی می‌کند. ما می‌خواهیم نشانی را به عنوان نشان میرزا در نمایشگاه آینده چاپ ایران ایجاد کنیم و از طریق سیستم داوری به برترین‌هایی که در نمایشگاه از طرف تیم داوری انتخاب می‌شوند؛ این نشان را اهدا کنیم. این مهم با حمایت اتحادیه صادرکنندگان انجام می‌شود و قطعاً با گذشت چند سال از نمایشگاه ایفپکس، اعتبار این نشان هم افزایش می‌یابد.

در پایان این نشست، از پوستر نمایشگاه ایفپکس 3 رونمایی شد، عابدین درباره این طراحی گفت: امسال سیمرغ را انتخاب کردیم و در طراحی آن از المان های مشابه با بسته بندی استفاده کردیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار