به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار مهر، فرج الله فتح الله شامگاه چهارشنبه در شورای برنامهریزی استان مازندران به چالشهای فراروی صنعت حمل و نقل استان مازندران اشاره و اضافه کرد: بندر امیرآباد یکی از ظرفیتهای خوب در استان مازندران به شمار میرود.
وی گفت: طبق سند آمایش سرزمین مازندران استان پیشرفته با اقتصادی جامع و دروازه اقتصادی شمال با ساختار مستحکم تعریف شده است.
فتح الله پور گردشگری منسجم و نگین سبز سرشار از آسایش و آرامش با رعایت الزامات اجتماعی را از دیگر بخشهای این سند ذکر کرد وبا بیان اینکه مازندران بیش از ۲۴۰۰ روستای بیش از ۲۰ هزار خانوار جمعیت دارد، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۳.۳ درصد و و نرخ بیکاری ۵.۱ درصد است و بیشترین چالش استان در اشتغال فارغ التحصیلان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان مازندران با بیان اینکه مازندران در کشاورزی جایگاه ویژهای دارد، گفت: مازندران و کشور در مسیر کریدور حمل و نقل دریایی واقع شده است و مازندران با داشتن سه بندر ظرفیت خوبی در این حوزه دارد.
فتح الله پور توجه و تقویت ویژه صنعت حمل و نقل در استان مازندران را ضروری خواند و گفت: نوسازی زیرساختهای حمل و نقل در توسعه صادرات استان حائز اهمیت خواهد بود.
وی زراعت و باغبانی، صنایع غذایی، آب و انرژی، بازاریابی و حمل و نقل لجستیک را از مسائل اساسی استان مازندران بیان کرد و گفت: حمل و نقل ۵۰۰ رشد اقتصادی کشور را به خود اختصاص داده است و تأمین ناوگان حمل و نقل با شرایط بینالمللی از اهمیت بالای برخوردار است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی مازندران پایین بودن سطح ناوگان حمل و نقل دریایی و ریلی را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: به رغم داستان از زیرساختهای فیزیکی خوبی برخوردار است اما کمبود شرکتهای بزرگ مقیاس برای ترانزیت و صادرات و عدم جذابیت حمل ریلی کالا از مشکلات است.
وی ظرفیت اسمی راه آهن استان را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اکنون از ۱۰ درصد ظرفیت این بخش به میزان ۲۵۰ هزار تن استفاده میشود.