ظرفیت حمل ریلی کالاها در مازندران پایین است

ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران پایین ظرفیت حمل ریلی و کمبود شرکت های بزرگ مقیاس را از مشکلات فراروی ترانزیت و صادرات کالا در استان اعلام کرد.

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار مهر، فرج الله فتح الله شامگاه چهارشنبه در شورای برنامه‌ریزی استان مازندران به چالش‌های فراروی صنعت حمل و نقل استان مازندران اشاره و اضافه کرد: بندر امیرآباد یکی از ظرفیت‌های خوب در استان مازندران به شمار می‌رود.

وی گفت: طبق سند آمایش سرزمین مازندران استان پیشرفته با اقتصادی جامع و دروازه اقتصادی شمال با ساختار مستحکم تعریف شده است.

فتح الله پور گردشگری منسجم و نگین سبز سرشار از آسایش و آرامش با رعایت الزامات اجتماعی را از دیگر بخش‌های این سند ذکر کرد وبا بیان اینکه مازندران بیش از ۲۴۰۰ روستای بیش از ۲۰ هزار خانوار جمعیت دارد، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۳.۳ درصد و و نرخ بیکاری ۵.۱ درصد است و بیشترین چالش استان در اشتغال فارغ التحصیلان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران با بیان اینکه مازندران در کشاورزی جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: مازندران و کشور در مسیر کریدور حمل و نقل دریایی واقع شده است و مازندران با داشتن سه بندر ظرفیت خوبی در این حوزه دارد.

فتح الله پور توجه و تقویت ویژه صنعت حمل و نقل در استان مازندران را ضروری خواند و گفت: نوسازی زیرساخت‌های حمل و نقل در توسعه صادرات استان حائز اهمیت خواهد بود.

وی زراعت و باغبانی، صنایع غذایی، آب و انرژی، بازاریابی و حمل و نقل لجستیک را از مسائل اساسی استان مازندران بیان کرد و گفت: حمل و نقل ۵۰۰ رشد اقتصادی کشور را به خود اختصاص داده است و تأمین ناوگان حمل و نقل با شرایط بین‌المللی از اهمیت بالای برخوردار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران پایین بودن سطح ناوگان حمل و نقل دریایی و ریلی را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: به رغم داستان از زیرساخت‌های فیزیکی خوبی برخوردار است اما کمبود شرکت‌های بزرگ مقیاس برای ترانزیت و صادرات و عدم جذابیت حمل ریلی کالا از مشکلات است.

وی ظرفیت اسمی راه آهن استان را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اکنون از ۱۰ درصد ظرفیت این بخش به میزان ۲۵۰ هزار تن استفاده می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار