طالبان: گفتگوها برای پیوستن به پروژه «یک کمربند یک راه» جریان دارد

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد سرپرست این وزارتخانه با طرف چینی در حال مذاکره برای پیوستن افغانستان به پروژه «یک کمربند یک راه» است.
- اخبار بین الملل -

به گزارش ایران اکونا به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، عبدالسلام آخندزاده جواد سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان با انتشار یک پیام ویدئویی گفت: سرپرست این وزارتخانه مشغول مذاکره با طرف چینی برای پیوستن افغانستان به پروژه «یک کمربند یک راه» است.

وی افزود: این پروژه در حقیقت همان راه ابریشم سابق است و افغانستان با وصل‌شدن به آن، پس از صدها سال جایگاه خود را در تجارت، ترانزیت و اقتصاد منطقه‌ای باز خواهد یافت.

جواد خاطرنشان کرد: چین در سال‌های گذشته به‌دلیل ناامنی از ورود افغانستان به پروژه‌ کمربند و جاده مردد بود، اما اکنون با آمدن تحولات در افغانستان، چین دلگرم همکاری با این کشور در پروژه‌های مختلف است .

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان همچنین تأکید کرد که پیوستن افغانستان به پروژه‌ یادشده تحولی بزرگ در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان با اشتراک در نشست مجمع یک کمربند و یک جاده در چین، مسائل تجاری، ترانزیتی و سرمایه‌گذاری با آن کشور را دنبال می‌کند.

عزیزی اخیراً به خبرگزاری فرانسه گفته بود که رایزنی‌ها برای پیوستن افغانستان به پروژه کمربند و جاده به‌عنوان عضو رسمی جریان دارد.

طالبان به دعوت چین در نشست «یک کمربند یک جاده» شرکت می‌کند چین و پاکستان: با طرح راه و کمربند به توسعه افغانستان کمک می‌کنیم

وزیر صنعت و تجارت افغانستان تأکید کرده بود: ما قبلاً هم تعداد زیادی پروژه را با چین امضا کرده‌ایم. افغانستان با توجه به ذخایر طبیعی آن، از جمله مس و طلا، یک مکمل بالقوه و ارزشمند به طرح جهانی کمربند و جاده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار