ضرورت برقراری پل هوایی میان روسیه و چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تولید ماهیان سردابی در این استان در سطح کشور سرآمد است و رتبه اول را دارد که به کشور روسیه نیز صادر می‌شود، گفت: باید تلاش کرد پل هوایی برای صادرات این محصول و سایر محصولات به روسیه برقرار شود.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری در دیدار با آندری ژیلتسوف سرکنسولگری روسیه در ایران، اظهار داشت: حضور سرکنسولگری روسیه در ایران در جشنواره اقوام ایران از نظر فرهنگی اثر بسیار خوبی خواهد داشت.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روابط بین ایران و روسیه در اوج خود به سر می‌برد و روابط میان دو کشور نزدیک، عمیق و راهبردی است، گفت: کشور روسیه مزیت‌های بسیار خوبی از جمله عضویت در اتحادیه‌های مهم جهانی مخصوصا اوراسیا و شانگهای دارد که فرصت مناسبی به دو کشور می‌دهد.

حیدری با بیان اینکه همت و اراده مسئولان دو کشور بر عمیق و نزدیک شدن روابط بین دو کشور است، افزود: استان چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی است، شناخت این ظرفیت‌ها باعث عمیق‌تر شدن روابط خواهد شد.

وی با بیان اینکه این استان جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که در صورت شناخت و استفاده از آن‌ها توسط روسیه می‌توان باعث توسعه صنعت گردشگری میان دو کشور شد، ادامه داد: محصولات تولیدی کشاورزی بسیار خوب و ارگانیکی نیز این استان دارد، مردم روسیه نیز مشتاق این محصولات هستند.

حیدری با اشاره به اینکه تولید ماهیان سردابی در استان چهارمحال و بختیاری در سطح کشور سرآمد است و رتبه اول را دارد که به کشور روسیه نیز صادر می‌شود، اظهار کرد: باید تلاش کرد پل هوایی برای صادرات این محصول و سایر محصولات به روسیه برقرار شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انعقاد قرارداد راهبردی بین ایران و روسیه جای خوشحالی دارد، بیان کرد: امید است با شناخت ظرفیت‌ها می‌توان شاهد افزایش صادرات بود.

وی با اشاره به اینکه وجه مشترک ایران و روسیه مورد تحریم بودن توسط غرب است، خاطرنشان کرد: برای همین افزایش تبادلات مالی و بانکی بین دو کشور ضروری است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار