صادرات و واردات 250 میلیون دلار از گمرک بندر دیر

مدیر گمرک بندر دیر گفت: 250 میلیون دلار ترانزیت و صادرات و واردات کالا در تمام رویه‌ها در این گمرک انجام شده است.
- اخبار استانها -

فضل الله احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر توسعه فعالیت‌های تجاری در بندر دیر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بندر دیر دارای قدیمی‌ترین گمرکات کشور با قدمت حدود 100 سال است که اکنون از نظر فعالیت جزء سه گمرک برتر استان بوشهر قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 3 هزار و 100 اظهارنامه صادراتی در گمرک بندر دیر ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این اظهارنامه‌ها با ظرفیت 200 هزار تن کالا به ارزش بیش از 70 میلیون دلار است.

احمدی صادرات ماهی و میگو، خرما، ارده، انواع سنگ ساختمانی به کشورهای حوزه خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سال قبل حدود 7 هزار و 600 تن کالا به ارزش 72 میلیون دلار از طریق گمرک دیر وارد و ترخیص شده است.

مدیر گمرک بندر دیر اضافه کرد: از گمرک بندر دیر 4 هزار و 345 تن به ارزش 11 میلیون دلار کالا شامل گل و گیاه آپارتمانی، انواع سبزیجات، کابینت آشپزخانه به کشورهای حوزه خلیج فارس در بخش عبوری مقصد صادر شده است.

وی اضافه کرد: در بخش صادرات عبوری مبدا 5 هزار تن به ارزش 3.5 میلیون دلار ماهی و میگو و گوجه فرنگی صادر شده است.

احمدی از ترانزیت کالا از گمرک بندر دیر خبر داد و بیان کرد: در بخش ترانزیت خارجی مقصد 395 اظهارنامه با ظرفیت 19 هزار تن به ارزش 30.5 میلیون دلار صادر شده که نسبت به سال‌های قبل رشد قابل توجهی داشته است.

وی گفت: هم اکنون 400 دستگاه کامیون یخچال‌دار برای صادرات میوه و تره‌بار در شهرستان دیر در حال فعالیت هستند

مدیر گمرک بندر دیر افزود: درخواست واردات قطعی از طریق گمرک دیر برای خودروهای سواری در دستور کار قرار دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار