صادرات 2 میلیون و 657 هزار تن انواع کالا از مرز مهران

سرپرست کمرگ استان ایلام از صادرات 2 میلیون و 657 هزار تن انواع کالا از مرز مهران خبر داد و ‌گفت: ارزش صادرات از مرز مهران ‌به یک میلیارد و514 میلیون و 725 هزار و 189 دلار رسیده است.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از ایلام، میر‌آقا عبدی‌ با اشاره به صادرات 2 میلیون و 657 هزار تن انواع کالا از مرز مهران اظهار داشت: ارزش دلاری این حجم از صادرات یک میلیارد و 514 میلیون و 725 هزار و 189 دلار است.

سرپرست گمرک استان ایلام گفت: این حجم از صادرات و میزان ارزآوری نشان از آن دارد که مرز مهران به عنوان یکی از مرزهای امن و مورد وثوق تجار و بازرگانان برای صادرات کالا شناخته شده است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی 12 درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرپرست گمرک استان ایلام تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر،کاشی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

عبدی ‌با اشاره به صادرات بیش از 3 میلیون و 259 هزار تن در سال گذشته گفت: ارزش این میزان صادرات یک میلیارد و 609 میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به رشد 44 درصدی این صادرات از لحاظ وزنی گفت: همچنین 39 درصد رشد از لحاظ ارزش و این مقدار صادرات نشان از یک رکورد جدید در تمام سالیان فعالیت گمرک است.

سرپرست گمرک ایلام در پایان گفت:برای سومین سال متوالی گمرک بین‌المللی مهران از نظر صادرات در رتبه نخست بین 12 گمرک مرزی با کشور عراق قرار دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار