شناسنامه پدافند غیرعامل مراکز خراسان جنوبی تدوین می‌شود

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: شناسنامه پدافند غیرعامل مراکز خطرزا برای استان خراسان جنوبی در حال تهیه و تدوین است.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امیر سرتیپ دوم ستاد علی ملک صبح امروز در جریان بازدید از زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی خراسان جنوبی، اظهار داشت: تدوین طرح پدافندی هر واحد برای تمام استان‌ها در حال انجام است. 

وی تصریح کرد: شناسایی مراکز خطرزا کمک می‌کند تا حفاظت از زیرساخت‌ها و مقابله با شرایط اضطراری از سطح راهبری به اجرایی برسد.

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه تهدیدات همواره پویا و متغیر همراه با مخاطرات جدید است، گفت: دستور العمل‌های پدافند غیرعامل باید متناسب با تهدیدها به صورت سالانه و حتی ماهانه به‌روزسانی شود.

ملک متذکر شد: مراکز خطرزا و واحدهای تولیدی مواد شیمیایی باید مجهز به سیستم‌های پدافندی برای مواقع حساس و بحرانی باشند. 

وی از تصویب قانون سازمان پدافند غیرعامل در مجلس شورای اسلامی در سال جاری خبر داد و افزود: طبق این مصوبه به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که ضمانت اجرایی قانونی برای توسعه اقدامات پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های حیاتی کشور لازم است. 

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: با اجرای قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، کارگروه پدافند غیرعامل کشور هم به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایجاد می‌شود. 

ملک تصریح کرد: این کارگروه بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در زمینه پدافند غیرعامل است که همه دستگاه‌‌های لشکری، دولتی و عمومی غیردولتی باید تصمیم‌های آن را اجرا کنند.

به گزارش ایران اکونا به نقل از تسنیم، در این بازدید خزاعی‌نژاد، مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری نیز از تهیه شناسنامه شیمیایی واحدهای صنعتی استان خبر داد و اعلام کرد: قرارگاه پدافند شیمیایی با هدف شناسایی و احصای تهدیدات شیمیایی استان راه‌اندازی شده است. 

در پایان این بازدید، تفاهم‌نامه اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل در شهرک صنعتی بیرجند بین سازمان پدافند غیرعامل کشور، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و اداره کل پدافندغیرعامل استانداری به امضا رسید. 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار