توکلی ادامه داد: برندسازی یعنی نبرد در ذهن، یعنی در ذهن، خوب بمانیم. در جامعه تبلیغات زده امروزی کمتر کسی شعاربرندها را بخاطر می آورد و حتی اگر بخاطر هم بیاورد، عمیقا آن را باور نمی کند لذا حتی یک شعار اثربخش و بی عیب و نقص از نگاه شرکت اگر در خاطر کسی نماند منفعتی به دنبال نخواهد داشت، بنابراین شعارهای اثربخش و به یادماندنی حاصل توجه به معنا و آوای واژه ها و میزان هم افزایی آنهاست و شعارهایی ماندگارند که واژه ها را در ذهن ذی نفعان محفوظ کند.
این مدرس حوزه برندینگ به انتخاب صحیح شعارها در ابتدای فعالیت برندهای داخلی تأکید کرد و گفت: انتخاب صحیح شعارها در ابتدای فعالیت برندها از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا بعدها به دلیل عدم انتخاب صحیح، مجبور به Rebranding در این حوزه نشوند چرا که تغییر شعار، ذهن مشتری را به تقابل با شعار قبلی سوق می دهد و مخاطبان را دچار دوگانگی می کند لذا شعار برندهای ملّی باید به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر پایدار بودن امکان توصیف برند را در بازاریابی دهان به دهان تسهیل و موجب برندآگاهی شود.
وی در خاتمه شعار برندهای داخلی را جزو سرمایه های ملّی دانست که می تواند برندها را به سمت یک گفت وگوی جهانی ترغیب نموده و به سرآمدی آن ها کمک نماید و اظهار امیدواری کرد با توجه به حرکت جامعه به سمت نگرش سرمایه ای به جای نگرش هزینه ای در برندسازی و توجه بیشتر به نیازها و انتظارات ذی نفعان بتوان اثرات فقدان نهادهای متولی در این حوزه را کمرنگ تر نمود.
انتهای پیام