سهم هر بخش در آلودگی هوای استان مرکزی مشخص می‌شود

رئیس سازمان بازرسی استان مرکزی گفت: آلودگی هوای اراک یک مشکل چندین ساله است، البته  سهم هر یک از عوامل آلاینده  مشخص نیست باید در قالب کمیته‌های علمی و تخصصی با همراهی دانشگاه اراک سهم هر بخش در آلودگی هوای مشخص شود.
- اخبار استانها -

 آلودگی هوای اراک یک مشکل چندین ساله است، البته  سهم هر یک از عوامل آلاینده  مشخص نیست که چند درصد مربوط به نیروگاه، صنایع خرد و معماری شهر اراک و‌... است، باید در قالب کمیته‌های علمی و تخصصی با همراهی دانشگاه اراک سهم هر بخش در آلودگی هوای مشخص شود.

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدحسین افضلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وظیفه سازمان بازرسی، نظارت بر حُسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است که به سه صورت موردی، برنامه‌ای و فوق العاده نظارت‌ها اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی استان در سال 1402 افزود: 23 بازرسی برنامه‌ای از دستگاه‌های ابلاغی، 135 بازرسی موردی و یک مورد بازرسی فوق العاده وجود داشته است که خروجی بازرسی‌ها 212 گزارش وجود داشته که از این میزان 136 مورد گزارشات اصلاحی است، همچنین امسال 120 پرونده موردی تشکیل و 33 بازرسی برنامه‌ای انجام شده است که به ترتیب 100 درصد و 30 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان بازرسی استان مرکزی تصریح کرد: گزارش اصلاحی یعنی اصلاحاتی در قالب پیشنهاد به دستگاه‌ها ارسال و انجام آن برای دستگاه‌ها الزام آور باشد، از گزارشات اصلاحی 559 پیشنهاد به دستگاه‌های استان ابلاغ شده است، همچنین 15 گزارش کیفری ابلاغ و از این میزان 34 نفر به دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارجاع داده شدند، 61 مورد گزارشات تخلفی اداری ارسال شده که در نهایت 133 نفر در قالب این گزارش‌ها به هیأت‌های تخلفی معرفی شدند.

افضلی عنوان کرد: قبل از اقدامات دستگاه‌ها بر نحوه انجام امورات آنها نظارت می‌شود و عموما در قالب نامه هشداری به دستگاه‌ها ابلاغ و اگر به این نتیجه برسیم که دستگاه در حسن اقدام سوء‌جریان قرار گرفته که نتیجه آن تخلف صورت خواهد گرفت؛ نامه هشداری به دستگاه ابلاغ می‌شود که در این راستا سال گذشته 211 نامه هشداری به دستگاه‌های استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به گزارش ایران اکونا به نقل از ات واصله فساد از سوی مردم در سامانه 136 ادامه داد: سال گذشته 3 هزار و 500 گزارش و شکایت به سامانه 136 ارسال شده است، از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون 4 هزار و 192 وصولی شکایت و گزارش به سامانه واصل شده که از این تعداد 3 هزار و 135 مورد گزارش فساد و یک هزار و 57 مورد شکایت شخص از اقداکات دستگاه‌های دولتی بوده است، مجموعاً 65 درصد از مردم استان مرکزی رضایت خود را از سازمان بازرسی در سامانه اعلام کردند.

رئیس سازمان بازرسی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سازمان بازرسی استان ورود به اصلاح وضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی اراک بود که سال‌ها با مشکلات بهداشتی، عدم قرنطینه، عدم نگهداری دام در محل پیش سردهای بعد از کشتار، مشکل ورود افراد متفرقه به کشتارگاه مواجه بود که طی بازدید سرزده سازمان بازرسی استان در نوروز سال 1403 و بودجه‌ای که با پیگیری سازمان بازرسی به کشتارگاه اختصاص یافت نیز تمام نواقص کشتارگاه در حوزه بهداشتی به غیر از بحث پیش سرد‌های بعد از کشتار برطرف شده است.

افضلی با اشاره به وصول مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از بیمه‌ها عنوان کرد: 400 میلیارد تومان از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه‌ها وصول شد و بیمارستان‌ها ملزم شدند با بیمه‌های تکمیلی قراداد منعقد کنند که در نهایت برای 35 هزار نفر بیمه تکمیلی ثبت شد.

وی ادامه داد: معضل کل کشور‌‌ و استان، سگ‌های ولگرد است که سبب وحشت عابران پیاده شده است. در سه سال اخیر هشت هزار گازگرفتگی در استان گزارش شده است. همچنین سوانح ریلی استان مرکزی از دیگر چالش‌های استان است، بخشی از سوانح ریلی مربوط به خودکشی، بخشی دیگر ناشی از قصور است که تعداد آن بسیار کم است و بخشی دیگر به دلیل قرارگرفتن ریل راه آهن در مناطق مسکونی اتفاق می‌افتد که در این راستا ایمن‌سازی ریل راه آهن در دستور کار راه آهن قرار دارد و برخورد با افرادی مقصر در سوانح ریلی دنبال می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی 2 هزار و 700 واحد صنعتی وجود دارد که 2 هزار و 600 واحد با 10 هزار کارمند فعال است و نگاه ما به حوزه صنعت نگاه حمایتی است، در این راستا واحد‌های تولیدی دارای مشکل را از طریق اداره صمت احصاء شدند و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

افضلی با اشاره به موضوع آلودگی هوای شهر اراک گفت: آلودگی هوای اراک یک مشکل چندین ساله است و  سهم هر یک از عوامل آلاینده  مشخص نیست که چند درصد مربوط به نیروگاه، صنایع خرد و معماری شهر اراک و‌... است، در این راستا برنامه این است که در قالب کمیته‌های علمی و تخصصی با همکاری دانشگاه این مهم بررسی شود، این در حالی است که الزام اولیه، شناسایی سهم هر بخش در آلودگی هوای استان است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار