رشد 22 درصدی درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی از رشد 22 درصدی درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی خبر داد و گفت: 471 پرونده کالای قاچاق به ارزش 1342 میلیارد ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد.
- اخبار استانها -

علیرضا صدیقی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به عملکرد گمرکات استان در بحث صادرات غیرنفتی، اظهار داشت: صادرات غیرنفتی استان در هفت ماهه امسال به میزان یک میلیون و 87 هزار تن به ارزش 663 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 15 درصد رشد و از نظر دلاری 3 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: مقصد صادرات کاهای غیرنفتی استان به 76 کشور جهان از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه، ارمنستان و غیره است و عمده کالاهای صادراتی شامل هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع خانگی، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیرخشک صنعتی، شمش آهن و فولاد و غیره است.

صدیقی‌راد با اشاره به واردات استان مرکزی در هفت ماهه امسال، بیان کرد: میزان کالاهای وارداتی استان در هفت ماهه امسال به میزان 188 هزار تن به ارزش 555 میلیون دلار است این در حالی است که واردات استان مرکزی نسبت به مدت مشابه قبل از نظر وزنی 93 رشد و از نظر دلاری 62 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: واردات استان از 50 کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان، عراق و غیره بوده است و عمده کالاهای وارداتی شامل کویل، شمش آلومینیوم، آنتی اکسیدن‌ها، درب قوطی آلومینیوم، کربن، اسانس خوراکی، آب میوه، اسانس‌های آرایشی بهداشتی، اجزا و قطعات و ماشین‌آلات خط تولید و غیره است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با اشاره به تعداد پرونده‌های قاچاق کالا در گمرکات استان، گفت: تعداد پرونده‌های قاچاق گمرکات استان در هفت ماهه امسال به میزان 471 پرونده به ارزش یک هزار و 342 میلیارد و 44 میلیون ریال است، کالاهای کشف شده قاچاق شامل لوازم خانگی برقی و غیربرقی، عود، سیگار، آبمیوه و نوشیدنی، لوازم یدکی خودرو، شکلات، اقلام آرایشی و بهداشتی، پارچه، گردو و بادام، موتورسیکلت، کفش و کتانی، باطری، پوشاک و غیره است.

وی با اشاره به میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده استان، تصریح کرد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در هفت ماهه امسال 5 هزار و 953 میلیارد و 843 میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با اشاره به درآمد وصولی گمرکات استان، خاطرنشان کرد: درآمد ملی و استانی گمرکات استان در هفت ماهه امسال 4 هزار و 166 میلیارد و 657 میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار