ردپای مافیای خودرو مشهود است؛ تفاوت قیمت 80 هزار یورویی!

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به تسنیم گفت: در طول مسیر واردات، ردپای مافیای خودرو در داخل کشور کاملاً مشهود است؛ تفاوت قیمت 80 هزار یورویی بین اتوبوس‌های خریداری‌ شده از چین و نمونه‌های مشابه داخلی که به زیان بیت‌المال بود، وجود داشت.
- اخبار اجتماعی -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران، در نشست خبری امروز با خبرنگاران در پاسخ به سؤال تسنیم درباره ابهامات مطرح‌ شده در رسانه‌ها درباره قرارداد شهرداری تهران با چین و ورود سازمان بازرسی کل کشور به این پرونده اظهار کرد: اخیراً خبری منتشر شد که روایت سینمایی داشت و بدون منبع اعلام کرد جلسه‌ای در سازمان بازرسی با دعوا همراه بوده است! اما مسئولان شهری از چنین موضوعی بی‌اطلاع بودند.

وی افزود: شهرداری تهران خود را تابع دستگاه‌های نظارتی می‌داند؛ ممکن است سؤالاتی از سوی دستگاه‌هایی مانند سازمان بازرسی مطرح شود که در فضایی منطقی و سازنده پیگیری می‌شوند؛ در حال حاضر همکاری مثبتی در برقی‌سازی حمل‌ونقل تهران با این سازمان در جریان است.

ابهامات سازمان بازرسی درباره قرارداد چین رفع شد

مافیای خودرو و چالش‌های واردات

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به مسائل مرتبط با تجارت بین‌الملل و مسیرهای گمرکی متذکر شد: در طول مسیر واردات، ردپای مافیای خودرو در داخل کشور کاملاً مشهود است؛ تفاوت قیمت 80 هزار یورویی بین اتوبوس‌های خریداری‌ شده و نمونه‌های مشابه داخلی که به زیان بیت‌المال بود، نشان‌دهنده مشکلات جدی در این حوزه است.

وی تأکید کرد: با وجود چالش‌ها، شهرداری تهران مدلی متفاوت برای واردات این اتوبوس‌ها انتخاب کرد تا به نفع مردم و صرفه‌جویی در اموال عمومی باشد؛ اگر از مسیرهای پیشنهادی برخی افراد استفاده می‌کردیم، به‌جای واردات 2500 دستگاه، صرفاً 1800 دستگاه اتوبوس وارد می‌شد.

محمدخانی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از تولیدات اولیه اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی از چین در حال ورود است و با اجرای بسته‌های بعدی، تعداد دستگاه‌های وارداتی افزایش خواهد یافت؛ این مسیر پرپیچ‌وخم را عامدانه انتخاب کردیم تا بیشترین بهره‌وری را برای شهر و شهروندان داشته باشیم.

سخنگوی شهرداری تهران درباره تغییرات مکرر مدیران در شهرداری تهران اظهار کرد: متوسط تغییرات مدیران شهری در مقایسه با ادوار گذشته زیاد نبوده است؛ با این حال برخی تغییرات قهری بوده مانند انتقال شهردار منطقه 22 به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حسن‌نظر وزیر کشور.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تفاهم‌نامه شهرداری تهران با وزارت کشور در حوزه ساخت مسکن گفت: این تفاهم‌نامه ذیل طرح اقدام ملی مسکن انجام شده و در همه شهرهای کشور اجرا می‌شود. برای تسریع در کار، مجوز اولیه تجهیز کارگاه صادر و هم‌زمان مراحل صدور پروانه قانونی پیگیری می‌شود. تمام این موارد نیز تحت نظارت کمیسیون ماده پنج انجام می‌گیرد.

محمدخانی تأکید کرد: در هماهنگی با دولت برای انبوه‌سازی مسکن شرایطی پیش‌بینی شده است. ما در تمام شهرهای بزرگ کشور با بحران بافت فرسوده مواجهیم و در صورت بی‌توجهی، این بحران به وضعیت خطیرتری خواهد انجامید.

تجربه مشابه حضور در جنگل‌های گیلان در قلب تهران!

سخنگوی شهرداری تهران درباره اجرای پروژه‌های شهری نیز اظهار کرد: برخی پروژه‌های بزرگ در آستانه افتتاح قرار دارند و برخی دیگر به‌تازگی بهره‌برداری شده‌اند؛ از جمله اکوپارک روددره فرحزاد که شهروندان می‌توانند تجربه‌ای مشابه حضور در جنگل‌های گیلان را در آن داشته باشند. شهرداری تهران طی دو سال تلاش ویژه‌ای برای ساماندهی این مکان انجام داد؛ مکانی که پیش‌تر محل تجمع کلونی‌های بزرگ جرم بود. اکنون این فضا برای استفاده خانواده‌ها و طبیعت‌گردها آماده شده است.

وی همچنین از افتتاح ترمینال شرق و باغ‌راه حضرت زهرا (س) در مناطق 17 و 18 به‌عنوان نمونه‌هایی از بازآفرینی شهری یاد کرد و افزود: این پروژه‌ها به‌زودی بهره‌برداری خواهند شد همچنین راه‌اندازی آزمایشی تراموا تا پایان سال و تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام تا خرداد سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

محمدخانی در پاسخ به پرسشی درباره اهتمام شهرداری به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: پروژه‌های کوچک‌مقیاس بسیاری در محلات تهران وجود داشت که در حال خاک خوردن بودند و اعضای شورا نیز به این مسئله اشاره کرده بودند. اولویت نخست ما بهره‌برداری از همین پروژه‌ها بود که شامل پروژه‌های متوسط و بزرگ‌مقیاس نیز می‌شود مانند پایانه جدید شرق که محل اختلاف شورا و شهرداری در دوره پنجم بود.

وی یادآور شد: پروژه خانه شهر، به‌عنوان یکی از نشانه‌های برجسته شهر تهران، نیز در این دوره تکمیل خواهد شد. بااین‌حال، برخی پروژه‌ها مانند خط 10 مترو، خط 8 و خط 9 به دلیل گستردگی و هزینه‌های بالا، به‌سرعت به نتیجه نخواهند رسید اما توسعه خطوط 6 و 7 در اولویت این دوره قرار گرفته است و تا بهار سال آینده، خطوط هفت‌گانه متروی تهران تکمیل خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار