به گزارش ایران اکونا به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد صادقی امروز در دویست و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد مرحوم مهدی علیرضایی؛ خبرنگار حوزه شهری خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: بنده جز خوبی و تلاش برای انجام رسالت خبرنگاری، چیزی از ایشان ندیدم؛ وی با جدیت به دنبال حل مشکلات مردم بود.
قلیزاده: پیگیری مشکل اقشار آسیبپذیر وجه تمایز "علیرضایی" بودوی در ادامه سخنان خود خطاب به رئیسجمهور گفت: کاهش دو درجهای دما و ضرورت سوخترسانی به تمام خانوادهها جای تقدیر دارد، اما این مسأله باید مدنظر تمام نهادها و اقشار مردمی باشد. در هر صورت باید از رئیسجمهور تشکر کرد و مدیریت شهری نیز به این موضوع میپیوندد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در کشور ما اقدامات زیادی انجام شده و یا مانع آنها گرفته شده است، خاطرنشان کرد: سالهاست که آلودگی هوا و ترافیک به عنوان معضلات اصلی، نه تنها در تهران بلکه در دیگر شهرها نیز مطرح است. اگر ترافیک حل و فصل شود، ناترازی انرژی به حد زیادی کاهش مییابد؛ اما با کجسلیقگیها موانعی برای زندگی با کیفیت مردم ایجاد میشود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهها در خیابان سئول و آنچه که درگیریهای اخیر در این زمینه بوده، تصریح کرد: این موضوع از سوی دولت نادیده گرفته میشود؛ در حالیکه عدم برگزاری نمایشگاهها در این فضا، منجر به کاهش ترافیک و آلودگی هوا میشود.
صادقی با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره تلاش زیادی کرده که ناوگان حملونقل عمومی را برقیسازی کند، یادآور شد: میطلبد که دولت آقای پزشکیان نیز دین خود را به مردم ادا کند و موانع واردات این وسایل حملونقل عمومی را برطرف کند.
وی همچنین بر موضوع انتقال پایتخت به عنوان راهحلی برای کاهش آلودگی هوا تأکید کرد و گفت: این موضوع در شرایط امروز جامعه امکانپذیر نیست و هزینههای هنگفتی دارد. پیشنهاد ما این است که بخشی از این هزینهها در اختیار شهرداری قرار گیرد تا صرف خرید وسایل حملونقل عمومی پاک شود.
صادقی با اشاره به تردد سه میلیون دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری، یادآور شد: عدم حمایت دولت باعث شده که برقیسازی موتورسیکلتها که از سوی شهرداری دنبال شده، به نتیجه نرسد.
وی همچنین با اشاره به اختصاص 25 هزار میلیارد تومان برای حملونقل عمومی در دو سال اخیر، گفت: مترو نیازمند ورود واگنهای جدید است و واردات واگن نیز نیازمند مشارکت دولت است. به رئیسجمهور پیشنهاد میدهیم که سهم دولت از توسعه حملونقل عمومی به شهرداری تهران و شهرداری سایر کلانشهرها پرداخت شود.
مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نیز اعلام کرد: تعداد موتورسیکلتها از تعداد خودروها در تهران بیشتر شده است. تعداد خودروها چهار میلیون و 600 هزار دستگاه و تعداد موتورسیکلتها چهار میلیون و 800 هزار دستگاه است که بخش عمدهای از این دستگاهها آلاینده هستند.