حل مشکل صادرات سوخت ایران به افغانستان

سرکنسول ایران در غرب افغانستان اظهار داشت بر اثر برخی دیدارهای دیپلماتیک قرار است یک استاندارد برای صادرات سوخت به افغانستان ایجاد شود.
- اخبار بین الملل -

به گزارش ایران اکونا به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد صدیقی فر»، سرکنسول ایران در هرات اظهار داشت دیداری با والی این ولایت صورت گرفت و قرار شد که سازوکار مشترک برای صادرات سوخت از مبدأ ایران به مقصد افغانستان، تعیین و تنظیم شود.

وی افزود صادرات مشتقات نفتی از ایران به افغانستان دارای برخی مشکلات اساسی است و در مواردی نیز این محموله‌ها به کشور مبدا باز می‌گردند.

صدیقی فر گفت: برخی از تجار مواد هیدروکربنی را تحت عنوان بنزین یا گازوئیل، اظهارنامه گمرکی و نسبت به صادرات آن اقدام می‌کنند که به دلیل اختلاف ملاک‌های ارزیابی در گمرک دوغارون ایران و گمرک اسلام قلعه افغانستان، مشکلی برای خودروهای حامل سوخت و رانندگان به وجود می‌آید.

پیش از این «حسین روستایی»  رایزن ایران در افغانستان بیان کرده بود در چهارماهه اول امسال، صادرات ایران به کشور افغانستان با 2 درصد افزایش به رقم 508 میلیون دلار رسیده و روند کاهشی صادرات متوقف شده است.

وی تاکید کرده بود: ماهیرود در ترانزیت به کشور افغانستان نقش زیادی دارد.  

صادرات 759 میلیون دلاری افغانستان طی 6 ماه گذشته افزایش صادرات ایران به افغانستانایران صادرات گاز به افغانستان را آغاز می‌کندواردات 500 میلیون دلاری افغانستان از ایران در 4 ماه نخست امسال 
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار