تمایل نمایندگان 33 شرکت افغان مقیم ازبکستان و قرقیزستان برای بازگشت به افغانستان

هیئتی به نمایندگی از 33 شرکت افغان در ازبکستان و قرقیزستان در دیدار با وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان برای بازگشت و انتقال سرمایه‌هایشان به افغانستان ابراز تمایل کردند.
- اخبار بین الملل -

به گزارش ایران اکونا به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان با «عزیزالله روزی» تاجر ملی افغانستان و هیئت همراهش دیدار کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان، عزیزالله روزی به نمایندگی از تجار افغان مقیم قزاقستان و ازبکستان اظهار داشت مسئولان 33 شرکت در این کشورها خواستار بازگشت و انتقال سرمایه‌هایشان به افغانستان هستند.

کشور افغانستان , طالبان , کشور قزاقستان , کشور " ازبکستان" ,

عزیزی با استقبال از بازگشت تجار افغان گفت وزارت صنعت و تجارت در زمینه ایجاد تسهیلات برای بخش خصوصی و حمایت از آنها متعهد است.

گفتنی است رئیس طالبان شهریور ماه سال جاریبرای مساعدت تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران داخلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی فرمان ایجاد یک کمیته بین‌الوزارتی را صادر کرد.

 

طالبان برای تسهیل سرمایه گذاران خارجی کمیته تشکیل دادسرمایه‌‎گذاری 150 میلیارد دلاری تجار افغان در منطقهتسهیلات ویژه طالبان برای تجار و صنعتگرانی که به افغانستان باز می‌گردند

طالبان پیش از این نیز اعلام کرده بود در راستای تشویق بازگشت سرمایه تجار افغان مقیم خارج تسهیلاتی مانند ایجاد پارک‌های صنعتی و توزیع زمین و همچنین  معافیت‌های مالیاتی و موارد تشویقی دیگر را در نظر گرفته است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار