تمایل مجارستان برای توسعه مبادلات تجاری با ایران/ این ارتباط کاملا غیرسیاسی است

سفیر ایران در کشور مجارستان از تمایل مجارستان برای توسعه مبادلات تجاری با ایران خبر داد و گفت: حوزه کشاورزی و گیاهان دارویی زمینه مطلوبی برای مبادلات تجاری ایران و مجارستان است.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، مرتضی مرادیان ‌در دیدار با استاندار همدان و در جمع شورای مشورتی بخش خصوصی استان همدان، اظهار داشت: پیشینه ارتباط کشور ایران و مجارستان بسیار زیاد است و شاید بتوان به جرات گفت این ارتباط کاملا غیرسیاسی است و بیشتر بر پایه فرهنگ و اقتصاد دلالت دارد.

وی افزود: سرمایه‌گذاران آسیای شرقی در بسیاری از حوزه ها بر اساس پژوهش های انجام شده در کشور مجارستان حضور دارند که شرکت های ایرانی نیز می‌توانند چنین فعالیت‌هایی در این کشور داشته باشند.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های زیادی برای مبادلات تجاری و اقتصادی بین همدان و مجارستان وجود دارد که به نظر می‌رسد در بخش کشاورزی و صادرات محصولاتی مانند گردو و سیر، گیاهان دارویی و صنایع دستی مثل سفال و مبل و منبت زمینه توسعه تجارت خارجی با این کشور بیشتر فراهم است.

سفیر ایران در مجارستان عنوان کرد: ظرفیت‌های خوبی در بخش دارویی و درمان، کشاورزی و گردشگری در مجارستان وجود دارد که می‌توانیم همکاری موثر و مفیدی در این خصوص به ویژه در استان همدان را ایجاد کنیم.

مرادیان اذعان داشت: تجارت کشور مجارستان آزاد است و شاید در زمینه صادرات و واردات خیلی قوی نباشد اما می تواند به عنوان رابط در حوزه تجارت در کنار تجار و بخش اقتصادی کشور ما قرار گیرد و منجر به تشکیل برندهای مشترک و بنگاه های اقتصادی با سهام مشترک شود.

وی با اشاره به اعزام دانشجو ازایران به کشور مجارستان افزود: در حال حاضر 3000 دانشجو ایرانی در رشته پزشکی مجارستان در حال تحصیل هستند که باعث شده این کشور یکی از مقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی به شمار رود.

سفیر ایران در مجارستان تاکید کرد: تبادل دانش و تقویت ارتباطات فرهنگی بین دو کشور برای ما بسیار حائز اهمیت است به طوری که در سنوات گذشته مجارستان به دنبال تاسیس انجمن ایرانی های مقیم مجارستان برای قوی‌تر و ریشه دار کردن تبادلات فرهنگ دو کشور بود.

مرادیان در پایان گفت: در آینده ای نزدیک فضا را برای سفر یک هیات تجاری از استان همدان به مجارستان به منظور تقویت روابط دیپلماتیک اقتصادی بیشتر فراهم خواهیم کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار