تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه امسال بر روی شعار سال تمرکز ویژه خواهیم کرد، گفت: کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران تشکیل خواهد شد.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سید محمود حسینی‌پور امروز در نشست شورای عالی استان، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال جلسه‌ای حضور روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه مازندران برگزار شد و امیدواریم با تکیه بر اقتصاد دریاپایه و با ایجاد کریدور شمال به جنوب بتوانیم اقتصاد استان را شکوفا کنیم.

 وی با بیان اینکه به سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه استان نیاز داریم، گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد دریاپایه ابلاغ شده و سیاست دولت توسعه روابط تجاری و اقتصادی با حوزه کشور‌های cis بوده که مازندران در این زمینه جایگاه ممتازی دارد.

 استاندار مازندران با اشاره به  فعالیت‌های دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، افزود: لازم است از فرصت‌های استان بهره‌برداری درست کرده و از ظرفیت‌ نخبگان استفاده کنیم.

حسینی‌پور، تصریح کرد: در حوزه علوم دریایی و حمل و نقل دریایی استان مازندران فاقد یک کشتی است و به همین منظور اقداماتی در دست اجراست و در راستای سیاست دولت سیزدهم رونق و تجارت دریایی با کشور‌های همسایه در دستور کار است که برای ساخت 6 کشتی تجاری در مازندران 30 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی افزایش تجارت با کشورهای همسایه را سیاست راهبردی دولت دانست و افزود: برای گسترش تجارت با کشور‌های همسایه کشتی‌های تجاری یکی از ابزار‌های تحقق این سیاست به شمار می‌آید.

استاندار مازندران به بازار بزرگ کشور‌های حاشیه خزر و تعمیق ارتباطات تجاری مازندران اشاره و عنوان کرد: فعال‌سازی ظرفیت تجارت دریایی در استان برنامه‌ریزی شده است.

حسینی‌پور تصریح کرد: در سال گذشته کاهش نرخ تورم در استان مازندران را داشتیم و امسال هم در تحقق شعار سال اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت دانشگاه‌های مازندران کارگروه اجرایی شعار سال در استان تشکیل شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار