بهره‌برداری از 154 واحد صنعتی در کشور/ اشتغالزایی برای 24 هزار نفر

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت:همزمان با هفته دولت امسال 154 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 177 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 24 هزار نفر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور به بهره‌برداری رسید.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد ، فرشاد مقیمی عصر امروز در حاشیه بهره برداری از دو واحد صنعتی جدید در شهرک صنعتی مشهد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همزمان با هفته دولت امسال 154 واحد صنعتی در کشور به بهره برداری رسیده که از این تعداد 23 واحد صنعتی با 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: از بین واحدهای صنعتی مزبور در خراسان رضوی که در هفته دولت بهره برداری شدند، 2 واحد صنعتی شامل واحد تولید تابلو برق و واحد تولید شیشه در زمره طرح های ایجادی بودند همچنین  در حوزه احیای واحدهای صنعتی، تاکنون 194 واحد صنعتی تعطیل شده در شهرکها و نواحی صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشتند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: امروز در پی مشکل صادرات واحد تولیدی تابلو برق شهرک صنعتی مشهد مقرر شد که 2 شرکت مدیریت صادرات دیگر علاوه بر شرکتهای مدیریت صادرات مزبور در خراسان رضوی در حوزه پلیمری و فلزی ایجاد شود تا مسئولیت صادارت محصولات واحدهای تولیدی در این رسته را برعهده گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت مدیریت صادرات زمینه صادرات کالا و افزایش آن را بویژه به کشورهای همسایه فراهم می کند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در بازدید از این واحد قول پیگیری برای تامین تسهیلات از محل صندوق شکوفایی معاونت علمی رییس جمهور و همچنین پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه در استان برای راه اندازی خط تولید شیشه دوجداره و لمینت در این واحد را داد.

واحد صنعتی دوم که امروز با حضور سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در شهرک صنعتی مشهد به بهره برداری رسید، واحدی از گروه صنعتی "تفکرنیا" است که با سرمایه گذاری 422 میلیارد و 415 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 120 نفر با ظرفیت تولید سالانه 15 هزار دستگاه انواع تابلوهای برق فشار متوسط تا 33 کیلوولت و فشار ضعیف تا یک کیلوولت و بدنه فلزی تابلوهای برق ایجاد شده است. این گروه صنعتی، واحد تعطیل را احیا کرده و با محصولی جدید آن را مجددا به چرخه تولید بازگردانده است که در این راستا برای 600 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در بازدید از این واحد نسبت به پیگیری برای راه اندازی شرکت مدیریت صادرات و صادرات با ارز ریالی آن و تامین ماشین آلات داخلی آن قول مساعدت داد.

عملیات ایجاد 60 واحد کارگاهی در شهرک صنعتی مشهد آغاز شد

ابوالفضل چمندی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این واحدهای کارگاهی در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه 60 واحد کارگاهی به مساحت 11 هزار و 230 مترمربع احداث خواهد شد. ارایه این مجموعه به صورت واگذاری 42 قطعه زمین کارگاهی با مساحت 9 هزار و 513 مترمربع و ساخت 18 واحد کارگاهی به مساحت سه هزار و 717 مترمربع خواهد بود.

وی افزود: در تلاش هستیم سیاست سازمان صنایع کوچک را در شهرکهای صنعتی پیاده سازی کرده و هر چه سریعتر عملیات اجرایی آن را به پایان رسانده که در همین راستا شهرکهای صنفی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

چمندی ادامه داد: تاکنون ایجاد یک شهرک صنفی مصوب و اجرایی شده و بنا است که تا پایان سال جاری سه شهرک صنفی و کارگاهی به چرخه تولید در استان اضافه شوند که در صورت محقق شدن این طرح اشتغالزایی فراوان و هدایت سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید را به دنبال خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ایجاد 60 واحد کارگاهی تا 12 ماه دیگر به اتمام خواهد رسید، آیین نامه نحوه واگذاری یا اجاره آن در حال تدوین است، اما اولویت واگذاری در این بخش با شرکتهای دانش بنیان خواهد بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار