بخش عظیمی از واحدهای تولیدی راکد استان اردبیل احیا شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: واحدهای راکد در استان ‌با حمایت دولت سیزدهم در حال احیا و فعالیت هستند.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مسعود ایرانی عصر امروز در مراسم تجلیل از صنعتگران و فعالان حوزه تجارت در اردبیل، اظهار داشت: بخش عظیمی از واحدهای تولیدی در استان اردبیل در قالب باشگاه چند هزار نفری فرصت اشتغال و کسب و کار مناسب را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم احیای واحدهای راکد و تمرکز بر توسعه زنجیره تولید مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در این عرصه فعالان صنعت، معدن و تجارت با استقبال خوب سعی می‌کنند تا در این عرصه تحول ایجاد کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به مشکلات به وجود آمده در صدور کارت بازرگانی و ضرورت نظارت و صدور کارت برای فعالان واقعی حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: با احراز هویت و شناسایی اهلیت متقاضیان امیدواریم مشکلات و موانع برطرف شود.

ایرانی افزود: در این حوزه با هماهنگی اتاق بازرگانی تلاش می‌کنیم تا موانع را برطرف و تسهیل‌گری را در صدور و نظارت بر فعالیت کارهای بازرگانی انجام دهیم.

در این مراسم معاون دادگستری استان اردبیل نیز به تقویت روابط با کشورهای همسایه و توسعه تجارت و صادرات اشاره کرد و ادامه داد: استان اردبیل ظرفیت بی نظیری را در این بخش دارد و امیدواریم با هماهنگی‌های انجام شده و رفع موانع بتوان در این بخش صادرات را چندین برابر افزایش داد.

یوسف خدادادی حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری را از اولویت مسئولان اجرایی و قضایی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: 70 تا 80 درصد وقت مسئولان در این استان صرف حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری می‌شود و سعی بر این است تا نارسایی در مدیریت‌های میانی و بانک‌ها نیز برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اعتقاد قلبی ما به رفع موانع تولید و اشتغال است تا به تناسب آن نرخ جرایم کاهش یافته و آسیب‌ها تعدیل شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایرانی نیز در این مراسم حمایت همه‌جانبه از بخش تولید را در دولت سیزدهم و با تلاش مسئولان یادآور شد و بیان کرد: در ابعاد مختلف اعم از صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری حمایت‌های همه‌جانبه از فعالان تولید انجام می‌شود.

حسین پیرمؤذن در ادامه سخنان خود یادآور شد: فعالان بخش اقتصادی امروز با مشکلاتی نظیر پیمان سپاری ارزی، نارسایی زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی و افزایش نرخ مالیات روبه‌‌رو هستند که در سال آینده نیز افزایش 2 برابری نرخ مالیات دغدغه و گلایه اصلی فعالان بخش خصوصی را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: امیدواریم دولت دست در جیب بخش خصوصی نکرده و زمینه حمایت همه‌جانبه را با ایجاد زیرساخت‌های مناسب فراهم کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایرانی گفت: با همکاری مرکز پژوهش اتاق قرار است استراتژی بخش صنعت و معدن تدوین و در حوزه تجارت بین‌المللی نیز برنامه‌ها و افق توسعه مشخص شود.

پیرمؤذن افزود: بانک‌ها باید در این راستا حامی تولید بوده و با تزریق نقدینگی به تناسب نیاز فعالان این بخش سعی کنند تا حمایت همه‌‌جانبه را انجام دهند.

وی تثبیت نرخ ارز و اختصاص ارز برای واحدهای تولیدی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تعهد پیمان سپاری بزرگترین مشکل تجار و بازرگانان است که امیدواریم با راهبرد مناسب این دغدغه‌ها برطرف شود.

به گزارش ایران اکونا به نقل از تسنیم، در این مراسم از فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت با اهدای لوح سپاس، هدایا و تندیس ویژه تجلیل و قدردانی شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار