امام جمعه رشت: چشم امید کشاورزان به حمایت دولت است

امام جمعه رشت با بیان اینکه چشم امید کشاورزان شمالی به محصول‌شان و حمایت دولت است، گفت: از مسئولین و دولت جدید هم انتظار داریم یا جلوی واردات برنج را بگیرید یا در بازار توزیع نشود.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در آیین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در سال 1358 به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران، اظهار داشت: نماز جمعه برکتی است که خداوند متعال در سایه انقلاب اسلامی به ما عنایت کرد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه برای ملت به‌ مانند پدر هستند و رفتارشان با مردم باید پدرانه باشد و مانند علمای گذشته ساده‌زیست باشند، گفت: ائمه جمعه در هر نقطه‌ای از کشور کار رهبری را انجام می‌دهند و لذا باید با طرح و اندیشه رهبر معظم انقلاب آشنا باشند و همگام و همسو با ایشان حرکت کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش دشمن در جهت بی‌ارزش جلوه دادن نماز جمعه در نظام اسلامی بیان کرد: در سایه تدبیر رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه‌های ما روز به روز پر رونق‌تر از قبل برگزار می‌شود و خدا را شاکریم که مردم خوب به این پایگاه معنوی توجه دارند.

فلاحتی با اشاره به اولین مواجهات رئیس جمهور منتخب با قوه مقننه، افزود: با تدبیر و سیاست رهبر معظم انقلاب، بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی، امور کشور با آرامش پیگیری و انتخابات ریاست جمهوری نیز با حضور خوب مردم برگزار شد.

وی با بیان اینکه دیروز عرصه رقابت بود، اما امروز عرصه رفاقت، صداقت و برادری باشد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز به وظیفه قانونی خود عمل کند و از رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مردم در مجلس انتظار می‌رود که با نگاه‌های سیاسی و جناحی عمل نکنند و در انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم نیز به تاکیدات و بیانات رهبری توجه اساسی شود.

امام جمعه رشت با اشاره به مهم‌ترین شاخص‌های مورد تاکید رهبری در انتخاب اعضای کابینه گفت: کارآمدی، متدین و امین بودن در سیاست خارجی و داخلی، صداقت داشتن، اعتقاد به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی، ایمان داشتن و امیدوار کردن ملت نسبت به آینده، پاک‌دستی و دارای نگرش ملی از جمله خصوصیاتی است که اعضای کابینه باید داشته باشند و ملت هم قضاوت خواهند کرد.

فلاحتی، موفقیت‌های جبهه مقاومت و انصارالله را از برکات خون شهیدان دانست و بیان کرد: مدت‌ها است کشتی‌های تجاری و اقتصادی که از اقصی نقاط دنیا به سمت تل‌آویو می‌روند مورد آماج حملات موشک‌های انصارالله قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده قدرت نظامی انصارالله است از سوی دیگر عملیات اخیر یک هشدار به تل‌آویو و حامیانش بود مبنی بر اینکه جبهه مقاومت قادر است حملات به مراتب شدیدتر و محکم‌تری را علیه صهیونیست‌ها انجام دهد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حمایت بایدن دروغگو حدود 40 هزار انسان بی‌گناه را در غزه به خاک و خون کشیده است، اما علیه ایران لفاظی می‌کنند، افزود: اُف بر آن جمعیتی که برای این جنایتکاران جهانی کف می‌زند در حالی‌ که آمریکا و استکبار چهره واقعی خود را نشان داده است.

امام جمعه رشت با اشاره به دغدغه‌های کشاورزان شمالی گفت: چشم امید کشاورزان شمالی به محصول‌شان و حمایت دولت است و از مسئولین و دولت جدید هم انتظار داریم یا جلوی واردات برنج را بگیرید یا در بازار توزیع نکنید تا کشاورز شمالی بتواند محصول خود را در بازار بفروشد بعد برنج وارداتی را با توجه به نیاز کشور عرضه کنید.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار