افزایش 70 درصدی ناوگان ورودی به سایت مرزی ماهیرود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از افزایش 70 درصدی ناوگان ورودی به سایت مرزی ماهیرود در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت ترانزیت 192 درصد افزایش داشته است.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین زارعی ظهر امروز در بازدید از سایت مرزی منطقه ویژه اقتصای  اظهار داشت: در حال حاضر تعداد پرسنل شاغل این سازمان در مرز ماهیرود 49 نفر است که از این تعداد 17 نفر بومی منطقه هستند و روزانه بین 500 تا یک‌هزار کارگر جهت تخلیه و بارگیری کالا از افراد بومی و همچنین 251 نفر شاغل در واحدهای بهره‌برداری شده در منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود تردد دارند و با فعال شدن واحدهای دیگر 517 نفر مشغول به فعالیت خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری انجام شده از ابتدای فعالیت تاکنون در سایت مرزی ماهیرود 480 میلیارد تومان است، افزود: این میزان جهت تجهیز و آماده‌سازی منطقه ویژه اقتصادی در سایت مرزی بوده است. 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از هزینه‌کرد دو هزار و 387 میلیارد تومانی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت احداث واحدهای تولیدی و خدماتی در سایت مرزی ماهیرود از ابتدا راه‌اندازی تاکنون خبر داد و گفت: میزان صادرات سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در 9 ماه گذشته 47 درصد افزایش داشته است. میزان صادرات منطقه ویژه اقتصادی براساس تعداد کامیون ورودی و خروجی از سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی محاسبه می‌شود. 

وی گفت: در 9 ماه گذشته 29 هزار و 658 کامیون در سایت مرزی تردد داشته که این رقم در مدت مشابه پارسال 20 هزار و 171 کامیون بوده است و این مقدار صادرات از سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی شامل انواع فرآورده‌های سوختی و کالا‌های متفرقه باری بوده است. 

زارعی، با بیان اینکه مواد سوختی شامل هیدروکربن‌های سبک و سنگین به میزان 9 هزار و 421 کامیون یک درصد افزایش داشته است، ادامه داد: کالا‌های متفرقه نیز به میزان 20 هزار و 237 کامیون، 75 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. 

وی با تأکید بر اینکه صادرات این مدت به کشور افغانستان انجام شده است، افزود: هم اکنون 27 واحد فعال توسط سرمایه‌گذاران در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند فعالیت دارند و کالا‌های صادراتی متفرقه شامل مواد غذایی، کالا‌های ساختمانی و بلورجات و سایر کالا‌ها است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار