افزایش 34 درصدی اشتغال‌زایی در حوزه معدن خراسان جنوبی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با بیان اینکه 783 معدن در استان وجود دارد، از افزایش 34 درصدی اشتغال‌زایی در حوزه معدن استان خبر داد.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، احمد آریافر ظهر امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 783 معدن در استان وجود دارد که از این تعداد 556 مورد فعال و 227 مورد غیرفعال بوده که عمده در حوزه سنگ‌های معدنی و خاک‌های معدنی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: ذخیره قطعی معادن خراسان جنوبی 7 میلیارد تن است.

وی با بیان اینکه سه چهارم اشتغال خراسان جنوبی در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت است، گفت: بیش از 73 درصد اشتغال استان مربوط به مجموعه صمت با 127 هزار و 812 فرصت شغلی ایجاد شده بوده که 100 هزار مورد از این فرصت‌های اشتغال تنها مربوط به حوزه اصناف و بقیه در حوزه‌های دیگر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی افزود: 27 معدن از ابتدای سال در خراسان جنوبی مجوز فعالیت گرفتند و با فعال شدن این معادن برای 335 نفر دیگر شغل ایجاد می‌شود.

آریافر بیان کرد: به لحاظ اشتغال در معدن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 34 درصد افزایش و به لحاظ صدور پروانه معدنی در همین مدت 10 درصد با کاهش روبه رو بوده‌ایم.

وی گفت: مرمر و مرمریت، مس، گرانیت، سیلیس، خاک صنعتی، زغال سنگ، هماتیت، باریت، سرب، روی و منگنز از جمله این معادن هستند که ذخیره آنها 27 میلیون و 329 هزار و 688 تن در مساحت 3 هزار و 157 کیلومتر مربع است و استخراج سالیانه این معادن 629 هزار تن برآورد شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار