افزایش 18 درصدی صادرات از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات 822 هزار و 34 تن کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال استان در سال جاری خبر داد.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از زاهدان، ایوب کرد از صادرات 822 هزار و 34 تن کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال استان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این میزان رشد 18 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به جابه‌جایی این حجم از کالا توسط 34 هزار و 829 دستگاه کامیون، گفت: از این میزان کالای جابه‌جا شده 681 هزار و 572 تن مربوط به پایانه مرزی میرجاوه و 140 هزار و 462 تن از طریق پایانه مرزی میلک بوده است.

وی افزود: گاز مایع، هیدروکربن و سیمان، عمده کالاهای صادراتی در این مدت را به خود اختصاص داده‌اند. متوسط ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه روزانه به طور متوسط 510 دستگاه کامیون است.

کرد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مبادلات تجاری مرزی اعم از تردد مسافر و جابه‌جایی انواع کالا یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط موثر بین کشورهای همجوار محسوب شده و نیز فرصت اقتصادی مطلوبی برای مرزنشینان فراهم می‌آورد،  از این رو توسعه و بهسازی پایانه‌های مرزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار