ارزآوری 150 میلیون دلاری صادرات گمرکات خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ارزش صادرات گمرک استان 150 میلیون دلار بوده است.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد کوهگرد ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: حجم این صادرات بالغ بر یک میلیون تن بوده است.

وی با بیان اینکه گمرکات در حوزه تجارت خارجی از نقش خاصی برخوردار است و بحث ترانزیت، واردات و صادرات را دنبال می‌کند، بیان کرد: تمام فرآیندهای گمرکی در  سامانه‌ها ثبت و به صورت شفاف اطلاعات رسانی می‌شود.گمرک علاوه بر بحث صادرات و واردات کنترل قاچاق کالا و مداد مخدر را هم بر عهده دارد.

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی با بیان اینکه ترانزیت در گمرک استان طی ده ماهه امسال 290 درصد رشد داشته است، بیان کرد: در حال حاضر  یکی از مهمترین مبادی ترانزیت کشور به حساب می‌آییم.

واریز 331 میلیارد و 600 میلیون درآمد مالیاتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان

علی کریمدادی نیز در این دیدار گفت: نقش درآمدهای مالیاتی در توسعه اقتصادی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و وظیفه سازمانی ما اخذ مالیات عادلانه بر اساس قانون و تأمین بخشی از بودجه کشور از این طریق است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز با الکترونیکی شدن فرایندهای مالیاتی داریم به سمت و سویی می‌رویم که باعث شفاف سازی و تسهیل امور مربوط به مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی از درآمدهای مالیاتی کل کشو سه دهم درصد یعنی کمتر از نیم درصد است، ادامه داد: قریب 95 درصد از درآمدهای استان را اداره کل امور مالیاتی استان برعهده دارد و امسال 331 میلیارد و 600 میلیون به حساب شهرداری و دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری از محل درآمدهای مالیاتی واریز شده که در این راستا  796 طرح از محل درآمدهای مالیاتی در روستاها و 100 طرح در مناطق عشایری ایجاد شده است.

کریمدادی با بیان اینکه این اداره دستگاه برتر در مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده است، گفت: سهم مالیات سلامت 111 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده و سهم درآمدهای مالیاتی برای اولین بار در استان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز 750 میلیون تومان بوده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار