به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ آیین تجلیل از نویسندگان بازار سرمایه با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد و مسئولان سازمان بورس عصر امروز شنبه هفدهم تیر در هتل لاله برگزار شد.
سلیمی زاده مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس در این نشست در سخنانی گفت: نشر یک موضوع پایه در فرهنگسازی است.
وی با اشاره به ورود نهادهای مختلف مالی از جمله بانکها در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور ترکیه گفت: ما نیز این دغدغه جدی را در سازمان بورس داریم و از همه حضار میخواهم پس از برنامه با ما ارتباط بگیرند تا کاری تعاملی در عرصه تولید محتوا و انتشار داشته باشیم.
عبدی تبریزی از نویسندگان حوزه سرمایه نیز در ادامه گفت: زبان ابزاری برای توانمندی است ، روزنامه نگاری اخلاقی و اصولی چون صداقت، دقت و انصاف تاکید دارد و از آنها انتظار میرود به کدهای اخلاقی پایبند باشند.
متن و حاشیه حوزه فرهنگ در گفتوگو با یاسر احمدوند: ممیزی در دولت سیزدهم چگونه خواهد بود؟/ حمایت و رفتار ما با ناشران در اداره کتاب تعیین میشود+ فیلموی افزود: شخصیتهای تاثیرگذار بسیاری هستند که کمک فکری زیادی به وضعیت جامعه دارند. نوشتار و روزنامه نگاری اقتصادی باید برای آموزش خبرنگاران تلاش کند تا آنها را راهنمایی کند. روزنامه نگاری در در درجه اول باید در خدمت توانمندی جامعه باشد.اهالی قلم مسئول باید با دقت و انصاف تلاش کنند مردم دچار گمراهی نشوند.
یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم در سخنانی گفت: سازمان بورس اقدام مهمی در راستای تاسیس موسسه انتشاراتی کرده است و این نشان میدهد که بازار سرمایه توجه لازم را به بحث نشر دارد، که جای تبریک دارد.
وی ادامه داد: آثاری که این انتشارات منتشر کرده است، آثار فاخر و پاکیزهای است و نشان میدهد که کار حرفهای و قابل اعتبار صورت میگیرد.
به گفته احمدوند، وضعیت تولید محتوا در زمینه اقتصاد در کشور چندان به سامان نیست، بنابراین ایجاد مراکز دارای وجاهت و صلاحیت علمی برای تولید محتوا و نظارت بر محتوا ضرورت دارد.
معاون فرهنگی تصریح کرد: تجربه نشان میدهد که در اقتصاد نیز ما گرفتار شبه علم هستیم، کسانی که توانایی اندک در حوزه اقتصاد دارند دست به تولید علم میزنند. بنابراین تولید دانش درست و ترویج دانش در زمینه اقتصاد میتواند از جمله اقدامات موثر انتشارات بورس باشد.
وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و نسبت اقتصاد با مسئله کتاب گفت: شاید در بدو امر تصور شود که این دو مقوله جدا از هم هستند، اما هیچ کشوری پیشرفت اقتصادی نکرده مگر اینکه قبل از آن آمار کتابخوانی رشد کرده باشد.
احمدوند تصریح کرد: اگر جامعهای بخواهد پیشرفت کند؛ اول باید کتابخوان باشد، غیر از این مسیری نیست بنابراین کتابخوان کردن مردم پایه پیشرفت و توسعه اقتصادی است.
بازار کتاب کودک در دست تصویرگران غیرحرفهای / دستمزد نا مناسب کیفیت را فدای کمیت میکندوی افزود: اگر مراکز اقتصادی، خدماتی و صنعتی بخشی از درآمد خود را صرف توسعه کتابخوانی در کشور کنند در نتیجه پیشرفت اقتصادی را خواهیم داشت.
احمدوند با اشاره به آمار انتشار کتاب گفت: ما در سال 10 هزار عنوان در حوزه ادبیات تولید محتوا می کنیم که نشان از جامعه زنده و با نشاط در این حوزه دارد.هم چنین جامعهای که 12 هزار عنوان در حوزه کودک و نوجوان تولید می کند، یعنی جامعه ای بانشاط و امیدوار است.
معاون فرهنگی ارشاد گفت: توجه به حوزه فرهنگ و کتابخوانی اهمیت بسزایی دارد و توجه جدی به حوزه بازار محتوا مسئله مغفول در حوزه صنایع خلاق است.