5 گواهی کشف مواد معدنی در شهرستان سربیشه صادر شد

 سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه از صدور 5 گواهی کشف مواد معدنی در این شهرستان خبر داد.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌محمد بیجاری صبح امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: 5 گواهی کشف مواد معدنی در سال جاری با مساحت حدود 17 کیلومتر مربع در سربیشه صادر شد.ذخیره قطعی این معادن بالغ بر 2 میلیون و 347 هزار تن است. 

وی گفت: این تعداد گواهی کشف برای مواد معدنی منیزیت، مس اکسیدی،کرومیت و مرمریت صادر شده است. عملیات اکتشاف این محدوده‌های معدنی از سوی شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی انجام شده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه افزود: در حال حاضر برای 80 معدن با ذخیره قطعی بیش از 34 میلیون تن با اشتغال حدود 552 نفر در سربیشه پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

بیجاری از صدور 10 فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 2 هزار و 683 میلیارد ریال از ابتدای سال‌ جاری در شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای کامل این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال برای حدود 140 نفر به صورت مستقیم در شهرستان فراهم شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه تصریح کرد: این جواز تأسیس‌ها در زمینه انواع آجرنسوز، تولید گرانول بازیافتی از پلی آمید، محصولات بتنی پیش ساخته، مصالح سنگی ساختمانی، مس کاتدی، پوشاک، کاغذ از کربنات کلسیم و ... صادر شده است. 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار