صادرات 9700 تن از محصولات کشاورزی استان قزوین

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 9700 تن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون از استان به خارج از کشور صادر شده است.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، یوسف درخشان، اظهار داشت: 9700 تن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون از استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این محصولات شامل کشمش، انگور، هلو و شلیل، کاهو، کرفس و کلم است که از استان قزوین به کشورهای روسیه، آذربایجان، ازبکستان و قزاقستان صادر شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این میزان صادرات محصولات کشاورزی به 12 هزار تن افزایش یابد. 

درخشان در ادامه تصریح کرد: 85 درصد صادرات امسال به کشور روسیه بوده که علاوه بر صدور گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای اکثر محصولات دارای آزمایش باقیمانده آفتکش‌ها از سازمان غذا و دارو نیز است.

وی یادآور شد: در صورت دارا بودن شرایط و استانداردهای کشورهای مقصد و باقیمانده زیر حد مجاز آفتکش‌ها مجوز صادرات برای محصول صادر می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، افزود: بیشترین میزان صادرات تاکنون مربوط به محصول کاهو به میزان 5 هزار و 500 تن است که پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات کشمش نیز از 500 تن به 1500 تن افزایش یابد.

درخشان عنوان کرد: با راه‌اندازی آزمایشگاه و کلینیک درجه یک در استان نیاز به نمونه‌برداری و ارسال آن به سایر استان‌ها برطرف می‌شود که در حال حاضر تمام آزمایشات مربوط به قرنطینه گیاهی در استان انجام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: این اقدام موجب تسریع در فرایند صدور گواهی و کاهش هزینه‌ها برای کشاورزان و صادر کنندگان شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار