صادرات 274 میلیون دلاری از خراسان جنوبی/ صدور 83 هزار و 358 کارت مرزنشینی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صادرات 274 میلیون دلاری از استان خبر داد و گفت: تاکنون 83 هزار و 358 کارت مرزنشینی صادر کردیم.
- اخبار استانها -

الیاس جویبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی تاکنون 797 کارت بازرگانی، 83 هزار و 358 کارت مرزنشینی و 295 کارت پیله‌وری صادر کردیم. کارت بازرگانی به وسیله آن می‌توان واردات و صادرات را در کشور انجام داد، اما کارت مرزنشینی و پیله‌وری کارتی است که افراد به وسیله آن می‌توانند اقلام خاصی به استان وارد و یا صادر کنند. 

وی افزود: در 6 ماه نخست امسال 274 میلیون دلار صادرات از استان داشتیم که از نظر ارزشی 8 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته و از نظر وزنی نیز یک میلیون تن وزن این صادرات بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 36 درصد افزایش داشته است. 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: میزان صادرات محصولات خودمان از گمرک بیرجند در 6 ماه نخست امسال بیش از 79 میلیون دلار بوده که 65 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی افزایش داشتیم و از نظر وزنی 574 هزار تن بوده و هدف صادراتی ما برای امسال 120 میلیون دلار است. 

وی گفت: واردات استان نسبت به پارسال 13 درصد کاهش داشته که مقدار مجموع آن نزدیک به 4 میلیون دلار بوده و وزن آن هزار تن است که از لحاظ وزنی 55 درصد کاهش داشتیم و عمده واردات از کشور‌های آلمان، ترکیه، افغانستان و ازبکستان بوده و بیشتر این‌ها هم قطعات و مواد اولیه کارخانجات است. 

جویبان ادامه داد: موضوع دیگر راه افتادن رویه خرده‌فروشی در استان است که در گذشته ما رویه کولبری را در استان نداشتیم و پیگیر واردات از طریق خرده فروشی برای خانواده‌های مرزنشین بودیم و برای هر خانوار 400 دلار سهمیه گذاشتند که امیدواریم با هماهنگی بتوانیم واردات از طریق خرده‌فروشی داشته باشیم تا یک سودآوری برای خانوار‌های مرزنشین باشد. 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار