صادرات میگو پرورشی از استان بوشهر به روسیه بیش از 4 برابر افزایش یافت

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به توسعه تعاملات اقتصادی با روسیه، گفت: در این راستا صادرات محصولات تولیدی استان بوشهر در دستور کار قرار دارد و در یک سال گذشته صادرات میگو این استان به روسیه بیش از 4 برابر افزایش یافته است.
- اخبار استانها -

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از توسعه تعامل تجاری و اقتصادی به کشورهای مختلف جهان خبر داد و اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم تولیدی و مسیر دریایی خلیج‌فارس نقش مهمی در عرصه صادرات و توسعه تجارت دارد.

وی با اشاره به اعزام هیئت تجاری و بازرگانی استان بوشهر به مسکو برای تقویت روابط اقتصادی تصریح کرد: در این راستا آشنایی تجار و بازرگانان استان بوشهر با ظرفیت‌های بازار روسیه و انعقاد قرارداد مشترک در دستور کار قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر به نمایشگاه مواد غذایی مسکو و حضور بازرگانان بوشهری در این نمایشگاه پرداخت و بیان کرد: توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری با روسیه در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و در یکسال گذشته صادرات میگو استان بوشهر به روسیه بیش از 4 برابر افزایش یافته است.

گزدرازی از صادرات 8 هزار و 681 تن میگو پرورشی استان بوشهر به روسیه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا 34 میلیون و 724 هزار دلار صادرات میگو استان بوشهر در سال 1401 ثبت شده است که نسبت به سال ماقبل آن افزایش بیش از 400 درصدی دارد.

وی یکی از محصولات مهم کشاورزی استان بوشهر را گوجه‌فرنگی خارج از فصل دانست و تصریح کرد: در این راستا برداشت محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل از آبان ماه آغاز می‌شود که اوج آن در اواسط فصل زمستان است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر به صادرات این محصول به روسیه پرداخت و اضافه کرد: در سال گذشته افزون بر شش هزار و 658 تن گوجه‌فرنگی استان بوشهر به ارزش 4 میلیون و 735 هزار دلار به روسیه صادر شد که نسبت به سال ماقبل آن از نظر ارزشی 18 درصد افزایش یافته است.

گزدرازی از صادرات 5 هزار و 169 تن محصولات صیفی‌جات استان بوشهر به روسیه خبر داد و گفت: ارزش این محصولات صادراتی که 3 میلیون 257 هزار دلار است نسبت به سال ماقبل آن از نظر وزنی 33 درصد افزایش دارد.

وی ظرفیت‌های تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: توانمندی بندری این امکان را فراهم می‌کند که بازرگانان کشور روسیه با هدف تأمین نیازهای وارداتی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین صادرات محصولات روسی به بازار کشورهای یاد شده، ترانزیت کالاها را از مبادی گمرکی بنادر این استان انجام دهند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر به ظرفیت گردشگری بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت چشمگیر آب و هوای روسیه با استان بوشهر انتظار می‌رود در توسعه تعاملات اقتصادی طرفین، استان بوشهر مقصد ویژه‌ای برای حضور گردشگران روسی به‌ویژه در نیمه دوم سال باشد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار