سوال از زاکانی در مورد وضعیت ون‌های تحویلی

 جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه در جلسات گذشته گزارشی در مورد ون‌ها ارائه کردم گفت: پاسخ قانع‌کننده‌ای در این خصوص دریافت نکردم که در این راستا برای روشن شدن موضوع و صیانت از آن، موضوع را در قالب سوال از شهردار تهران مطرح کردم گفت: وزارت کشور در سال ۱۴۰۱ اقدام به توزیع سهمیه ۵۰۰۰ دستگاه ون بین شهرداری‌های کشور کرد که میزان مشارکت شهرداری‌ها ۳۰ درصد و سهم مشارکت وزارت کشور ۷۰ درصد در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: براساس مکاتبات انجام شده تعداد ون در نظر گرفته شده برای شهرداری تهران ۶۳۰ دستگاه بوده است، اما متاسفانه با وجود گذشت حدود دو سال از زمان واگذاری ون‌ها و رونمایی آنها توسط شهردار تهران در سیزدهمین شنبه امید و افتخار و علی رغم واریز کامل و حتی بیش از حد نیاز سهم شهرداری تهران در موعد مقرر، تنها ۲۵۲ دستگاه ون به شهرداری تهران تحویل شد که خودرو‌های تحویل شده نیز در شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و یا مورد بهره برداری غیر اصولی قرار گرفته‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران بیان کرد: با توجه به این که مبلغ واریز شده توسط شهرداری تهران حدود ۲۷۷ میلیارد تومان بوده و همچنین سهم شهرداری تهران بابت ۲۵۲ دستگاه ون تحویل گرفته شده حدود ۷۷ میلیارد تومان است و عملاً واریز ۲۰۰ میلیارد تومان اضافه موجب عدم‌النفع شهرداری از سرمایه خود در طول دو سال گذشته شده است، چه اقدامات قانونی و حقوقی برای عودت مبلغ اضافه واریزی و خسارت‌های مترتب بر آن انجام شده است؟.

وی با بیان اینکه دلیل نقض دستورالعمل وزارت کشور و واگذاری بهره‌برداری از ون‌ها به شرکت خدمات الکترونیک پارس شهروند که یکی از شرکت‌های فاقد فعالیت در شهرداری طی چندین سال اخیر بوده، چیست؟ گفت: شهرداری باید جابجایی مسافر را به بهره‌برداران واگذار کند، چرا به رغم گذشت نزدیک به یک سال از ابلاغ دستورالعمل، اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و بخش اعظم ناوگان ون در پارکینگ معطل مانده‌اند؟.

وی افزود: با وجود این که طبق جزء ۶۱ بند «ب» تبصره دوم پیوست یکم مصوبه اصلاحی و تنقیحی مرتبط یا ساماندهی وضعیت سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران مقرر شده بود که شرکت تجارت الکترونیک پارس شهروند و کلیه سهام مرتبط با شهرداری در این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود و بر همین اساس طی سنوات گذشته شرکت مذکور راکد و با توجه به مستندات موجود غیرفعال بوده است علت نقض مصوبه شورا چه بوده و با استناد به چه قانونی شرکت یاد شده فعال و در این خصوص بکار گرفته شده است؟.

تشکری هاشمی اظهار کرد: علت این که ناوگان ون مورد بحث از طریق ترک تشریفات قانونی و بدون انعقاد قرارداد و حتی بدون تعریف رابطه مالی مشخص به دو شرکت اشاره شده شرکت گسترش فناوری کاشان تجارت و شرکت تجارت الکترونیک پارس (شهروند) واگذار شده، چه بوده است؟ میزان درآمد‌ها و هزینه‌های ناوگان تاکسی ون مورد بحث و تعداد مسافر جابه‌جا شده با این ناوگان در طی دو سال از واگذاری چه قدر بوده است و این فعالیت‌های هر چند اندک تحت نظر چه واحدی از واحد‌های شهرداری صورت پذیرفته؟ در خصوص صحت و سقم اخبار منتشره مبنی بر مفقود شدن تعدادی از ون‌ها در جریان خدمت‌رسانی به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) همچنین عدم پوشش بیمه‌ای ناوگان و عدم ارائه خدمات گارانتی از سوی شرکت خودروساز و خساراتی که در این مدت به ناوگان وارد شده است، توضیح داده شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار