درآمد امسال استان مرکزی به 255 میلیارد و 720 میلیون ریال رسید

سرپرست گمرکات استان مرکزی گفت: درآمد استانی استان مرکزی به 255 میلیارد و 720 میلیون ریال در 9 ماهه امسال رسید.
- اخبار استانها -

روح‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به عملکرد گمرکات استان در بحث صادرات غیرنفتی، اظهار داشت: صادرات غیرنفتی استان در 9 ماهه امسال به میزان یک میلیون و 391 هزار تن به ارزش 851 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 13 درصد و از نظر دلاری 1 درصد رشد داشته است.

وی افزود: مقصد صادرات کاهای غیرنفتی استان به 83 کشور جهان از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه، ارمنستان و غیره است و عمده کالاهای صادراتی شامل هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع خانگی، روغن صنعتی، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیرخشک صنعتی شمش آهن و فولاد، عایق رطوبتی و غیره است.

غلامی با اشاره به واردات استان مرکزی در 9 ماهه امسال، بیان کرد: میزان کالاهای وارداتی استان در 9 ماهه امسال به میزان 240 هزار تن به ارزش 698 میلیون دلار است این درحالیست که واردات استان مرکزی نسبت به مدت مشابه قبل از نظر وزنی 75 درصد رشد و از نظر دلاری 46 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: واردات استان از 53 کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هنک کنگ، آلمان و غیره بوده است و عمده کالاهای وارداتی شامل کویل، شمش آلومینیوم، آنتی‌اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیوم، کربن، اسانس خوراکی، آب میوه، اسانس‌های آرایشی بهداشتی، اجزا و قطعات و ماشین آلات خط تولید و غیره است.

سرپرست گمرکات استان مرکزی با اشاره به تعداد پرونده‌های کالاهای قاچاق کاشف در گمرک گفت: تعداد پرونده‌های متشکله در 9 ماهه امسال به میزان 625 پرونده به ارزش یک هزار و 869 میلیارد و 510 میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 40 درصد رشد و از نظر تعداد پرونده‌ها 13 درصد کاهش داشته است، و تعداد 617 پرونده‌ متشکله نیز بالای 10 میلیون ریال ارزش دارد.

غلامی بیان کرد: کالاهای کشف شده قاچاق شامل لوازم خانگی برقی و غیر برقی، عود، سیگار، آبمیوه و نوشیدنی، لوازم یدکی خودرو، شکلات، اقلام آرایشی و بهداشتی، پارچه، گردو و بادام، موتورسیکلت، کفش و کتانی، باطری، پوشاک و غیره است.

وی با اشاره به تعداد کالاهای قاچاق کاشف گمرکی در 9 ماهه امسال بیان کرد: تعداد پرونده‌های متشکله به میزان 24 پرونده به ارزش 5 هزار و 538 میلیارد و 164 میلیون ریال است که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل 375 درصد رشد داشته و از نظر تعداد پرونده‌های متشکله نیز 4 درصد کاهش داشته است.

سرپرست گمرکات استان مرکزی میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده استان، تصریح کرد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در 9 ماهه امسال 7 هزار و 620 میلیارد و 445 میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش داشته است.

غلامی با اشاره به درآمد وصولی گمرکات استان، خاطرنشان کرد: 9 ماهه امسال 255 میلیارد و 720 میلیون ریال درآمد استانی و پنج هزار و 714 میلیارد و 993 میلیون ریال درآمد ملی است، این در حالی است که درآمد استانی 140 درصد و درآمد ملی 35 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی تعداد ترانزیت و کارنه تیر مقصد اداره کل گمرکات استان مرکزی را 5 هزار و 139 مورد اعلام کرد و افزود: امسال 278 هزار و 204 تن ترانزیت و کارنه مقصد استان بوده که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد افزایش یافته‌است، همچنین تعداد تزانزیت مبدا 532 مورد به وزن 7 هزار و 102 تن بوده است که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه قبل 71 درصد کاهش داشته است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار