خرید یک میلیون و 800 هزار تن گندم در استان خوزستان

استاندار خوزستان‌ تولید گندم در این استان را بیش از آمار خریداری شده دانست و گفت: دست دلالان باید از واحدها قطع شود تا کشاورزان بتوانند محصولاتشان را به بازار برسانند.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی اکبر حسینی محراب امروز در جلسه آغاز سال زراعی در کشور بیان کرد: از مدیران جهاد کشاورزی استان خوزستان تشکر می‌کنم که حدود یک میلیون و 800 هزار تن گندم را از کشاورزان این استان خریداری کردند.

وی با اشاره به تولید انبوه گندم در خوزستان از سوی کشاورزان عنوان کرد: تولید گندم در استان بیش از آمار خریداری شده است زیرا به دلیل سنت برخی از مردم مقداری آرد و گندم را در منازل خود نگه می‌دارند.

استاندار خوزستان با اشاره به سایر طرح‌های کشاورزی پیگیری شده پس از گندم در استان افزود: در کشت نیشکر بیشترین تولید شکر را برای کشور داشتیم؛ همچنین در کشت خرما، کلزا، چغندر قند تولیدات خوبی در استان صورت گرفته و افزون بر این با توجه به مشکلات آبی در غرب استان اما رکورد بسیار خوبی را در کشت شلتوک به ثبت رساندیم.

حسینی محراب ادامه داد: یکی از مهمترین طرح‌های کشاورزی خوزستان طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که در مرحله نخست آن حدود 300 هزار هکتار انجام شد؛ البته این طرح باید در هشت مرحله «آماده سازی زمین و انهار، زهکشی و کانال‌ها، زراعت باغبانی صنایع تبدیلی پایانه‌های صادراتی و…» صورت گیرد.

وی گفت: از وزیر کشاورزی درخواست می‌شود تا با توجه به حق السهمی که از شرکت نیشکر بر اساس قانون بودجه سال جاری برای اجرای این طرح دریافت کردیم؛ ستاد وزارتخانه با قدرت همکاری لازم را انجام دهد و پای کار باشد تا در دولت سیزدهم این اتفاق مهم را برای خوزستان رقم بزنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به سهم بالای تولیدات باغی در استان گفت: با توجه به سهم بالای تولیدات باغی، زراعی و صیفی‌جات در خوزستان نیازمند پایانه‌های صادراتی هستیم تا محصولات کشاورزی صادراتی استان را به سایر کشورها صادر کنیم.

شناسایی بیش از 300 هزار هکتار برای زراعت چوب

وی، یکی از راه‌های رشد کشاورزی خوزستان را در دست داشتن بازارهای منطقه دانست و اظهار کرد: سرمایه گذاری در رشد و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی برای در دست گرفتن بازارهای منطقه ضروری است.

حسینی محراب با تاکید بر اجرای آبیاری زیر سطحی در خوزستان عنوان کرد: آبیاری زیر سطحی در استان با جدیت دنبال می‌شود و٢

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار