تأمین تمام نام‌های تجاری شیر خشک تا یک‌ ماه آتی در استان مرکزی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به
- اخبار استانها -

عباس علی‌مرادیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به رفع مقطعی برخی برندهای شیرخشک در استان مرکزی تا یک ماه‌ آینده، اظهار داشت: گاهی ممکن است که یکی از برندهای شیرخشک‌های رگولار (معمولی) مورد تقاضا، موجود نباشد و از طریق برند دیگری از شیرخشک می‌توان جایگزین کرد.

وی بیان کرد: ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه شیرخشک در حال حاضر تخصیص داده شده و در چند ماه گذشته در زمینه انتقال ارز به مشکل برخورد کرده بود که ناشی از مشکلات حاصل از تحریم بوده و این موضوع در حال حاضر رفع شده است. سازمان غذا و دارو نیز به تولیدکننده‌ها اعلام کرده که تأخیر ایجادشده در انتقال ارز را جبران کنند تا نیاز به واردات نداشته باشیم.

علی‌مرادیان افزود: برای بخشی از محصولات شیرخشک که دچار کمبود شده بودند مجوز موقت واردات صادر شده که میزان آن زیاد نیست. واردات موقتی و کوتاه‌مدت خواهد بود و با کمک تولیدکننده‌های داخلی مشکل برطرف می‌‌شود و برآوردمان این است که تا یک ماه آینده مشکل کمبود شیر خشک برطرف خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: فعلاً محدودیتی برای عرضه کردن شیر خشک به ازای هر کد ملی وجود ندارد و با کمک متخصصان اطفال و تغذیه در حال ارزیابی شرایط هست تا اگر نیاز شود، حداکثر سقف مجاز تخصیص شیرخشک به ازای هر کد ملی را مشخص شود.

وی ادامه داد: براساس تکلیف قانونی‌مان، شیر خشک‌های رژیمی و رگولار در سامانه تی‌تک برای شفافیت در زنجیره توزیع شیر خشک ثبت می‌شوند و اگر داروخانه‌ای شیر خشک را ثبت نکند، سهمیه شیر خشکش قطع خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار