در همان جلسه رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های لازم توسط پلیس برای ترسیم کروکی آنلاین گفته بود: صنعت بیمه کشور به عنوان یکی از سازمانهای پیشرو در امر ارایه خدمات الکترونیکی، از اجرایی شدن این پروژه استقبال میکند و با توجه به سیاست های جدید دولت، همکاریهای لازم را برای اجرای آن در سراسر کشور انجام میدهد.
اما ضرورت کروکی آنلاین چیست و چرا ئیس کل بیمه مرکزی به عنوان بالاترین مقام بیمه کشور بر اهمیت این مسئله تاکید دارد؟ در این گزارش سعی میکنیم به دلایل وجود کروکی آنلاین در تصادفهای کشور اشاره کنیم اما قبل از آن درباره دلایل ایجاد کروکی در تصادفات رانندگی میپردازیم:
از ابتدای فروردین 96 بنا به دستور بیمه مرکزی ایران کلیه شرکتهای بیمه مکلفند ، از محل بیمه نامه شخص ثالث خسارت مالی وارده به زیاندیدگان را به میزان حداکثر 2.5 درصد دیه در ماه غیر حرام بدون درخواست کروکی راهور پرداخت کنند.
لازم به توضیح است حداکثر تعهدات مالی مصوب بدون نیاز به گزارش ایران اکونا به نقل از پلیس (کروکی) هر سال پس از تعیین دیه فوت در ماه حرام توسط قوه قضائیه مشخص میگردد که از این نبلغ دیه 2.5 درصد آن بعنوان تعهد مالی بیمه شخص ثالث محسوب می گردد. که با توجه به مبلغ دیه در سال ١4