افزایش 200 درصدی صادرات غیرنفتی استان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد صادرات غیرنفتی استان، گفت: صادرات غیرنفتی استان نسبت به سال گذشته 200 درصد افزایش داشته است.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری در آیین افتتاحیه بخش کیار شرقی، اظهار داشت: جنایت رژیم منحوس اسرائیل را محکوم می‌کنیم و حمایت و همدردی با مردم مظلوم فلسطین را اعلام می‌کنیم. هر قطره خون مظلومی که ریخته می‌شود رژیم صهیونیستی بیشتر به زمان سقوطش نزدیک می‌شود.

وی گفت: دولت سیزدهم سعی کرد در راستای فرمایش رئیس جمهور در مورد موضوع توزیع عادلانه و درست منابع در کشور و اولویت دادن به مناطق محروم عمل کند و تاکنون نیز خلاف این امر ثابت نشده است. ما حرفی نمی‌زنیم مگر به آن عمل کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین در این مراسم از زحمات و تلاش‌های تمام مردم و مسئولینی که در راستای تشکیل شدن بخش کیار شرقی در طی سال‌های متوالی تلاش کردند، تشکر کرد و گفت: برای تمام کسانی که جمع شده‌اند و این موفقیت بزرگ را جشن گرفته‌اند تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت دارم. ما خاطرات زیادی با جانبازان و شهیدان عرصه دفاع مقدس این بخش و این شهرستان داریم و خود و آرامش و امنیت خود را مدیون این افراد می‌دانیم.

وی با اشاره به اقدامات ارتباطی انجام شده در مناطق و شهرهای استان چهارمحال و بختیاری، مطرح کرد: هم اکنون ما در تک تک مناطق استان کابل‌های فیبر نوری را داریم که خیلی از مشکلات و موانع ما را در مباحث اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، پزشکی و امنیتی و غیره به طور کامل حل می‌کند.

حیدری همچنین به مناسبت روز صادرات گفت: به پشتوانه همدلی، همکاری و کار جهادی مسئولان و همراهی مردم در تمام عرصه‌های مدیریتی و اجرایی، امروز به نسبت سال 1401 صادرات غیر نفتی استان 200 درصد افزایش داشته است. در ابتدای دولت سیزدهم نرخ بیکاری استان چهارمحال و بختیاری در کشور رتبه دوم را داشت و اکنون در مقایسه با ابتدای این راه 8 پله صعود داشته و به رتبه 10 رسیدیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری یکی از اقدامات مهم انجام شده در سطح استان را افزایش وفاق و همدلی در میان اقوام و مردم مختلف از قومیت‌های مختلف در استان دانست و افزود: یکی از همین تصمیماتی که باعث وفاق و همدلی در راستای اهداف انقلاب و ولایت فقیه در میان بخش‌های مختلف و مردم بخش‌های مختلف استان شد، ایجاد شدن و به ثبت رسیدن بخش کیار شرقی به عنوان یک بخش جدید در استان بود.

حیدری از فواید وفاق و همدلی در میان مردم را گشوده شدن گره‌های چندین ساله از جمله حل شدن مسائل آب استان، تکمیل شدن پروژه‌های متوقف شده استان، جذب شدن اعتبارات خوابیده و بازمانده در سطح استان، گفت.

وی تصریح کرد: ما در سال 1401 بیش از 9 همت در استان اعتبار جذب کردیم که خود مبلغ قابل توجه و بزرگی به حساب می‌آید و جزو موفقیت‌های بزرگ دولت سیزدهم در سطح استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان چهارمحال بختیاری برای اولین بار قادر به جذب 1350 میلیارد تومن اعتبار ماده 56 در کنار ماده 23 شده است، مطرح کرد: این موفقیت با پیگیری‌های مستمر مدیران و مسئولین استانی و کشوری محقق شده است که باید مردم از آن اطلاع کافی و لازم داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از این اعتبارات در راستای راهسازی و محورهای مواصلاتی استان هزینه شده است، گفت: مصوب شده است که اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌ها به سرعت پرداخت شود و تا قبل شروع فصل سرما پروژه‌های نیمه کاره تکمیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین یکی از اقدامات مهم دولت را عدالت در تقسیمات کشوری دانست و گفت: تحقق این امر و امور وابسته به آن را در سطح استان شاهد بودیم و خواهیم بود.

حیدری همچنین در راستای مقابله با کوچک‌ شماری انتخابات از مردم تقاضا کرد که با مشارکت حداکثری در بحث انتخابات با توپخانه پرقدرت دشمن مقابله کنند و اجازه نفوذ دشمن به سیاست و تصمیم‌گیری‌های مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دشمنان کودک‌کش ندهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به مقوله توسعه زیرساخت‌ها، از چهاربانده شدن تمام محورهای مواصلاتی منتهی به مرکز استان و همچنین جاده‌های اصلی مواصلاتی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سریع‌ترین حالت ممکن این اقدامات به سرانجام خواهد رسید.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار