افزایش سهم ‌صادرات گلستان به ‌ترکمنستان/ ترازنیت روزانه ‌100 کامیون تصویب شد

استاندار گلستان گفت: سهم استان گلستان از صادرات به کشور ترکمنستان در دولت سیزدهم با افزایش 14 درصدی به 23 درصد رسید.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی محمد زنگانه درباره جزئیات سفر به ترکمنستان اظهار داشت: سهم استان گلستان از صادرات به کشور ترکمنستان با افزایش 14 درصدی به 23 درصد رسید و تردد کامیون‌ از مرز اینچه‌برون به ترکمنستان و بالعکس از صفر به روزانه بیش از 100 کامیون رسید.

وی با اشاره به اینکه سند یادداشت تفاهمی بین استان گلستان و سفیر ترکمنستان در ایران امضا شد تصریح کرد: مقرر شد در محور‌های مختلفی همکاری‌های مشترکی را داشته باشیم و همکاری‌های گذشته را تقویت کنیم.

استاندار گلستان افزود: در یک سال گذشته هیئت‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور،توافقات خوبی داشتند که بخش قابل توجهی از این توافقات اکنون اجرایی شده است.

زنگانه تاکید کرد: سهم استان گلستان در دولت سیزدهم  از صادرات به کشور ترکمنستان با افزایش 14 درصدی به 23 درصد رسید و تردد کامیون‌ از مرز اینچه‌برون به ترکمنستان و بالعکس از صفر به روزانه بیش از 100 کامیون رسید.

وی تصریح کرد: جلسه بسیار خوبی بین اتاق بازرگانی استان گلستان و کشور ترکمنستان برگزار و مقرر شد برنامه‌های از جمله برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی اقتصادی در استان گلستان و استان بالکان آباد ترکمنستان و همچنین نمایشگاه ایران پروژه که به زودی در عشق آباد برگزار می‌شود،اجرا شود

استاندار گلستان همچنین از سفر رئیس اتاق بازرگانی ترکمنستان و استاندار بالکان آباد به گلستان خبر داد و افزود:این سفر با هدف بررسی راه‌های تعامل دو کشور برای توسعه اقتصادی انجام خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار